Misselijk

Sinds gisteren voel ik me niet echt lekker. Ik ben de hele dag misselijk, en het rommelt in mijn buik. Niet zo fijn, als je ook nog voor twee kinderen moet zorgen en – vooral – moet bedenken wat we vandaag weer eens zullen eten. In de anderhalf jaar dat we nu in Zuid Amerika wonen, heb ik nog maar 1 keer last van m’n darmen gehad, dat valt dus nog alleszins mee. We eten dan ook meestal thuis, of in een goed restaurant. En als ik vlees of kip koop, dan haal ik dat in de supermarkt, waar het tenminste nog koel ligt. Zondagmiddag heb ik heerlijke kip gegeten op de tennisclub, ter gelegenheid van Moederdag. Zou het daar dan door komen? M. at daar vlees, en hij heeft nergens last van…

Deze week heeft de oudste geen school. Ik zag er een beetje tegenop om hem de hele week thuis te hebben, maar tot nu toe vermaakt hij zich prima, en gedraagt hij zich voorbeeldig. Vanochtend heb ik nog zijn haar geknipt. We houden het altijd maar lekker kort, anders is het veel te warm. Ik doe het eigenlijk altijd zelf, de kapper kan het wel net iets beter, maar hij raakt al in paniek als hij een kappersstoel ziet. Dus zet ik hem thuis achter de computer, waar hij dan wat foto’s mag kijken, of typen, en knip ik ondertussen zijn haar. Deze week wil ik ook nog schoenen voor hem kopen. De sandalen die hij nu heeft zijn inmiddels wel te klein. Volgende maand gaan we voor vakantie naar Nederland, en daar zijn schoenen nog altijd een stuk duurder. Wellicht ook van betere kwaliteit, maar hier worden veel schoenen uit Brazilië verkocht, die zijn best goed. We zullen zien. Ook de jongste heeft schoenen nodig – haar eerste paar! Ze loopt al bijna los, dus het is tijd voor een paar leuke meisjesschoenen. 

Leave a Reply

