Even weg

Gisteren was een moeilijke dag, na een korte en rare nacht. De oudste sliep ‘s avonds pas om een uur of 9 en om 12 uur ‘s nachts werd ik wakker uit een diepe slaap omdat de jongste huilde. Toen zij net weer stil was werd de oudste wakker. Het was onrustig en winderig buiten, daar zal het wel door gekomen zijn. Ik besloot hem voor deze ene keer maar bij me in bed te laten slapen, er was toch ruimte genoeg. Alles beter dan dat ik er nóg een paar keer uit zou moeten. Daarna sliepen we allemaal weer, maar om 6 uur was de oudste alweer wakker. Ik had gisteren dan ook een heel kort lontje. De jongste moet je voordurend in de gaten houden, ze is heel snel en níet voorzichtig, dus voor je het weet doet ze allerlei gevaarlijke dingen. En de twee kids samen gaat ook niet geweldig, ze zitten elkaar behoorlijk in de weg. Zo zaten ze bijvoorbeeld na het eten even in het zwembadje om af te koelen. Ik loop even weg om iets te pakken en het volgende moment giet L. bekers water leeg boven het hoofd van zijn zusje. Ze huilde van de kou en de schrik, maar hij ging gewoon door. Ik was zo boos dat ik vervolgens bekers water over hém heen heb gegoten. Dus toen huilden ze allebei. Het geduld en de wijsheid waarmee ik mijn kinderen probeer op te voeden laat me af en toe een beetje in de steek, als ik zo moe ben…

Vanochtend ben ik daarom maar even alleen weg gegaan. De dag begon met veel regen, maar daar heb ik me niet door laten weerhouden. De auto is waterdicht en met slecht weer zijn er minder mensen in de stad, waar het normaal gesproken érg druk is. Ik ben naar de kapper geweest en heb me voor slechts x801,25 weer netjes laten knippen. En dat was nog een relatief dure kapper! Verder nog wat boodschappen gedaan en toen toch maar weer naar huis. Door het slechte weer veroorzaakte ik nog bijna allerlei ongelukken; ik zag helemaal niks door de beslagen ruiten van de auto. Het is gelukkig allemaal goed afgelopen en de auto staat weer netjes op zijn plek. Dus nu maar weer met goede moed verder…

Leave a Reply

