Slecht nieuws

De ergste kou is inmiddels weer voorbij, maar het is nog steeds een stukje koeler dan anders, en dat is eigenlijk wel lekker. Zaterdagochtend hebben we gebruik gemaakt van de relatieve koelte, en zijn M. en ik een stukje gaan fietsen. Er zijn hier niet veel mogelijkheden om te fietsen, maar dit keer hebben we de (enige) weg die de stad uit gaat genomen en zijn vervolgens over een onverharde weg verder gegaan. We waren er nog nooit geweest en wisten ook niet precies waar we uit zouden komen, maar het was een mooie route. Zodra we de verharde weg achter ons hadden gelaten was het rustig en stil, een verademing. We kwamen langs allemaal kleine dorpjes, waar nog net electriciteit was, maar bijvoorbeeld geen waterleiding. Nu hebben wij dat ook niet, dus dat is eigenlijk niet zo gek. We zijn doorgefietst tot we bij een rivier kwamen, waar we even wat hebben gedronken en wat koekjes gegeten. Daarna weer terug en toen we thuiskwamen was de ochtend alweer voorbij. Echt lekker om weer even in beweging te zijn en met z’n tweeën weg te kunnen.

Zondag belde ik naar huis voor de verjaardag van mijn vader, maar hij vertelde me dat er dit jaar geen feestje was. Ik was verbaasd en toen hij me vertelde wat de reden was, overdonderd. Het blijkt helemaal niet goed te gaan tussen mijn ouders, na bijna 30 jaar huwelijk is het nu helemaal mis. Problemen in relaties zijn natuurlijk aan de orde van de dag tegenwoordig, maar als het je eigen ouders betreft is het toch shocking. Niet dat het nu helemaal over is tussen hen, ze gaan wel hulp zoeken door middel van persoonlijke en relatietherapie. Maar ik vind het heel erg voor ze en baal ervan dat we nu zo ver weg zitten. Gelukkig zijn we binnen twee weken alweer in Nederland en hebben ze aan ons even een prettige afleiding. Dit houdt me dus wel bezig de laatste dagen, tussen alle gewone dagelijkse dingen door.

Leave a Reply

