Tijd om na te denken

Over de afgelopen dagen valt niet zoveel te schrijven, alles gaat z’n gewone gangetje hier. De oudste is maandag, dinsdag en vandaag ‘s ochtends naar school geweest, manlief gaat elke dag naar zijn werk en schoonzusje H. naar het kinderhuis Arco Iris om daar de jongste kinderen bezig te houden. Ik ben ‘s ochtends bezig met de oudste naar school brengen en soms ook weer ophalen, boodschappen doen, eten koken (we eten tussen de middag warm), de jongste bezig houden, allerlei klusjes en wat mailen en internetten. Zo gaat een ochtend snel voorbij. ‘s Middags zijn de kids allebei thuis. De oudste slaapt eigenlijk praktisch niet meer ‘s middags, helaas. Hij is daardoor vaak wel moe, en vraagt dan meer aandacht, of is in tranen bij elke kleine tegenvaller. Dan moet ik dus de hele middag twee kids in de gaten houden, en voor ze klaar staan. Aan de andere kant zijn er momenten dat ze zich heel goed zelf kunnen vermaken, en heel soms zelfs samen aan het spelen zijn. Maar het blijft altijd een beetje onvoorspelbaar.

Voor mij betekent het dat ik veel ‘loze’ tijd heb gedurende de dag, tijd waarin ik niet even echt kan gaan zitten om geconcentreerd iets te gaan doen. Maar wel veel tijd om na te denken, zo tijdens de afwas, of het opvouwen van de was, het afvegen van een snotneus en al die andere momenten. En ik denk veel (te veel?) na… En daarbij draaien mijn gedachten vaak het zelfde kringetje rond.

Leave a Reply

