Vakantie

Na twee weken naar school te zijn geweest sinds we terug zijn uit Nederland, heeft de oudste nu weer twee weken vakantie. De vakanties hier overvallen me altijd een beetje, misschien zou ik het vakantierooster eens moeten bestuderen ;-). Ik pak het er even bij… Ik zie dat we nu aan het eind van het tweede ‘bimester’ zijn, er volgen er nog twee, en dan is het schooljaar half december afgelopen. Elk bimester wordt gevolgd door een week vakantie, alleen deze keer zijn het er twee. In deze vakantie valt ook Fiestas Patrias, de herdenking van de onafhankelijkheid, zo’n beetje het grootste feest van het jaar. Aanstaande zaterdag wordt het echt gevierd, maar nu zie je overal al rood en wit, de kleuren van de vlag. Vorig jaar waren we eind juli in Nederland, dus toen hebben we het feest gemist.

Twee weken vakantie, dat betekent dus twee weken twee kinderen thuis. Het gaat de laatste tijd best goed met die twee, maar ik ben toch wel erg gesteld op de ochtenden dat de oudste naar school is. Lekker rustig, meer tijd voor mezelf én tijd alleen met de jongste. We moeten maar veel leuke dingen gaan doen, voor zover dat kan hier. En… we krijgen nog bezoek deze week. Twee vrienden van ons zijn onderweg naar de jungle om ons te bezoeken. Ze zijn vorige week maandag al aangekomen in de hoofdstad, aan de kust, en reizen nu per bus en straks per boot naar onze jungle-stad. Een reis van ongeveer een week (de bootreis alleen duurt al 3 dagen), maar wel heel leuk en avontuurlijk. Ze hopen morgen de boot te kunnen nemen en komen hier dan woensdag of donderdag aan. Dan hebben we straks dus het huis vol, met schoonzusje H. er ook nog bij. Maar wel erg gezellig.

One comment

  1. Anneleen · · Reply

    Ha Martine,
    Je krijgt het nog druk zo te horen. Kun je leuk gastvrouw gaan spelen 😉 Wel gezellig zeg. ‘s Avonds een borreltje drinken, of hebben ze dat daar niet. Ik vind het leuk om je site te lezen. Zou mij ook best leuk lijken alleen beleef ik voor mijn idee niet zoveel. Krijg je ook nog wel eens berichten van mensen die je helemaal niet kent, of lezen die je site niet? Lijkt me wel grappig.
    Wij hebben net een hele fijne week achter de rug. We zijn naar de zomerconferentie van New Wine geweest. Echt super gaaf! Allemaal workshops gevolgd (met en zonder Sjoerd) over oa Gods leiding in je leven, Godsbeeld, Gebedspastoraat ed. Allemaal nieuwe dingen, maar ook weer niet. We hebben voor het eerst gekampeerd met Loxefs. Was erg leuk, maar wel nat. Maar 1 dag zonder buien. Sanne (mijn zusje) en Arjen (mijn zwager) waren er ook met een hele groep (uit Leeuwarden). Was erg gezellig. Helaas zit het er weer op. Vandaag weer aan het werk. In september hebben we nog 12 dagen vakantie, daarna moet ik weer naar een conferentie (in A’dam) dus niet zoveel tijd voor een uitgebreide vakantie dit jaar. He, ik mail je later nog wel, groetjes Anneleen

    Oh ja, sinds vorige week staat Loxefs al, het is bijna niet meer bij te houden zo snel als dat gaat. Hopelijk laat het lopen nog even op zich wachten…

Leave a Reply

