Spierpijn

Sporten, wat was dat ook alweer? Nou, ik ben er weer even hardhandig aan herinnerd dat het alweer veel te lang geleden is dat ik iets meer deed dan de was opvouwen en kinderen optillen. Donderdagochtend was ik voor het eerst in het gymnasio, de sportschool dus. Deze is ‘ontdekt’ door een collega van M., die min of meer verslaafd is aan spinning. Inmiddels zijn zo ongeveer alle Nederlanders van de stad daar regelmatig te vinden, en moest ik er dus ook aan geloven. Het zag er allemaal heel netjes en modern uit, helemaal niks mis mee. Heel wat anders dan de betonnen hokken vol fitness-apparaten die ik eerder wel had gezien. Je betaalt er omgerekend x801,25 per keer, waarvoor je kunt fitnessen onder persoonlijke begeleiding, of een uurtje spinnen. Verder is er nog vanalles te doen, zoals Aerobics, Tae-bo, moderne dans, etc. Het hele pakket dus. Donderdag ben ik begonnen met fitness, gewoon rustig aan, geen gekke dingen, maar de dagen erna had is alsnog vreselijke spierpijn. Desondanks had ik vanochtend om 8 uur met Marielle afgesproken om te gaan spinnen. Ik had dit nog nooit gedaan en het viel dan ook behoorlijk tegen. Een uur lang keihard fietsen, en ook nog grotendeels staand, ik hield het echt niet vol. En om mijn heen allemaal dames met lichtelijk overgewicht die het wél allemaal even deden. Kortom, werk aan de winkel. Of gewoon meer eten, zou dat ook helpen?

2 comments

  1. Frouckje · · Reply

    Ach, het is voor het goede doel moet je maar denken… Ik ben van de week ook weer serieus begonnen. En wat denk je… na het douchen ging ik mij daar toch een partijtje onderuit in de kleedkamer. Gelukkig in het luchtledige en zonder met mijn hoofd of andere ledematen tegen niet meegevende muren of andere obstakels te knallen. Dus de schade viel mee, maar het gevoel was onprettig. Zeker toen mijn billen de vloer weer raakten!

    O ja, spinnen lijkt me ook wel één van de meest intensieve dingen in de sportschool die een mens zichzelf aan kan doen…

  2. Anneleen · · Reply

    Ha M.
    Goed van je, zeg. Ik had bedacht om deze week ook weer te beginnen (want het is er nog niet van gekomen). Zelf heb ik ook afgelopen jaar helemaal niet gesport, dus het wordt weer hoog tijd. Spinning heb ik ook nog nooit gedaan, maar begin ik hier toch maar niet aan. Mijn zusje is er trouwens erg over te spreken. Die is ook verslaafd. De prijzen hier liggen trouwens wel net iets anders. Voor 1,25 kun je hier 10 min iets doen 😉 Daar krijg je geen conditie van. Ik ga dus maar weer volleyballen. 1x per week, dus de conditie zal wel niet zo snel verbeteren. Maar ja, beter iets dan niets. Waarschijnlijk zal ik ook niet kunnen lopen na de eerste training. Ik hoop ook dat ik nog een beetje balgevoel over heb van 1.5 jaar geleden. We zullen wel zien. Hou ons op de hoogte van de leuke sportzaal perikelen.
    Succes in ieder geval… wie weet kun je alweer een halve marathon lopen als je weer terug in NL bent.
    Groetjes, Anneleen

Leave a Reply

