Na de aardbeving

Woensdagavond was er een aardbeving aan de kust, ver bij ons vandaan, we hebben er dan ook niks van gemerkt. De gevolgen leken eerst mee te vallen, maar de volgende dag werd al snel duidelijk dat er toch veel doden zijn gevallen en ook veel zijn huizen verwoest. Wij zien het ook allemaal alleen maar op tv, maar het gaat toch over landgenoten, en plaatsen die we kennen.

Voor ons heeft de aardbeving dus geen gevolgen gehad – alleen indirect. Telefoon en internet werkte eind vorige week niet helemaal zoals we gewend zijn, omdat het netwerk overbelast was. En de laptop van M. was kapot gegaan (thee-ongelukje) en ter reparatie naar de hoofdstad gestuurd. Hij zou de volgende dag meteen een vervangende laptop terugkrijgen (per koerier), maar dat werd uitgesteld tot na het weekend – vanwege de aardbeving. Bovendien kreeg de oudste een dag vrij van school; de president had gezegd dat alle schoolgebouwen in het land eerst gexefnspecteerd moesten worden om te zien of het nog veilig was ze te gebruiken, en dus kon niemand naar school, ook hier niet. Omdat M. thuis werkte (dus de computer bezet hield) en de oudste een dag niet naar school kon, zagen mijn dagen er ook even wat anders uit. Weinig tijd voor mezelf, geen internet, maar daarom wel tijd voor allerlei klusjes die waren blijven liggen, zoals achterstallig naaiwerk :). Bovendien heb ik zelf pindakaas gemaakt – nog best goed gelukt ook. M’n volgende project was zelf falafel maken, maar dat viel een beetje tegen, ik geloof dat ik iets niet helemaal goed deed. Het deeg voor de balletjes ligt nog in de koelkast, vandaag geef ik het nog een kans, en als het dan niet lukt geef ik het op. Of ik probeer het volgende week nog een keer…

Vanaf vanavond is M. een paar dagen weg voor zijn werk. Deze keer gaat hij naar T., de plaats waar we vorig jaar woonden. Hij komt donderdag weer terug, dus ik ben even alleen met de kids. Maar schoonzusje H. is er natuurlijk ook nog, dus heel erg alleen ben ik niet.

Leave a Reply

