Series

We zitten hier dicht bij de evenaar, dus elke avond wordt het om een uur of 6 al donker, het hele jaar door. Ik vind dat eigenlijk wel prettig, je weet precies waar je aan toe bent, en de kinderen ook. Als het donker wordt mogen ze nog even een DVD kijken (tegenwoordig is dat zonder uitzondering Thomas de Stoomlocomotief), daarna gaan we eten en dan is het bedtijd. Tijdens vakanties in Nederland – in de zomer – moeten we dan ook erg wennen aan de lange, lichte avonden en het vroege morgenlicht. Ik raak dan al het besef van tijd kwijt en vind het lastig om op tijd naar bed te gaan of ‘s ochtends uit te slapen. Ik kom dan ook altijd behoorlijk moe terug van die vakanties… Maar goed, hier liggen de kids tussen half 8 en 8 uur netjes in bed te slapen en begint onze avond. Wie zich voorstelt dat we dan romantisch op de veranda onder de tropische sterrenhemel gaan zitten met een goed boek, of boeiende gesprekken voeren onder het genot van een hapje en een drankje, die heeft het mis, helaas. Al komt het soms wel voor. Nee, meestal zakken we aan het eind van de dag vermoeid onderuit op de bank en gaat de televisie aan. We kunnen kiezen uit zo’n 70 kanalen, een pakket van Noord-en Zuidamerikaanse zenders. Op tenminste 5 kanalen worden alleen maar films uitgezonden en een stuk of 3 anderen zenden voornamelijk series uit. Daar zit een heleboel bij wat me niet interesseert – detective en misdaad, of series met bovennatuurlijke elementen – maar ook genoeg wat wél leuk is. Zo heb ik voor mezelf een uitgekiend pakket samengesteld. De avond begint altijd om 19.30u met Friends, maar dat heb ik nu al zo vaak gezien dat ik het niet erg vind om dat te missen. Daarna is er op maandag What about Brian en Grey’s Anatomy, op dinsdag Two and a half Men en Cold Feet, op woensdag Desperate Housewives, op donderdag Gillmore Girls en – mijn favoriet – Men in Trees en tenslotte op vrijdag The Class en Notes from the Underbelly. Kortom, het is een wonder dat het me ook nog lukt af en toe een boek uit te lezen.

Ik heb net even wat research gedaan, en nu zie ik dat sinds kort de serie Men in Trees ook (weer) in Nederland uitgezonden wordt, elke maandag om 21.30u bij Net5. Allemaal kijken dus, dit is echt leuk!

One comment

  1. Tja, eerlijk gezegd hebben wij hier een los t.v.-tje die we af en toe eens naar beneden sjouwen om een filmpje op te kijken. Zoals gisteren, ‘Tsotsi’ gezien, bijzondere film!
    Af en toe via de kabel ook wel eens een film. En soms via internet een één of ander programma wat wel boeiend lijkt/leek.
    Maar series….. nee, da’s niet aan mij / ons besteed 😉

Leave a Reply

