Wasmachine stuk

Ik baal, want de wasmachine heeft het begeven. Het lijkt niet onherstelbaar te zijn, maar er moet gewoon even een mannetje naar komen kijken. Dat klinkt helaas makkelijker dan het is. Zondag heeft het apparaat zijn laatste was gedraaid en maandagochtend hing ik meteen aan de telefoon met de winkel waar we de machine gekocht hebben. Ze zouden iemand sturen, die zou er over een half uur zijn. Maar er kwam niemand. En ‘s middags ook niet. Dinsdagochtend belden ze ons, of ze alsnog konden komen, diezelfde ochtend. Maar helaas, weer niemand. ‘s Middags hing ik weer aan de telefoon, maar toen bleek ineens dat ze eerst nog de bon moesten hebben, en een kopie van mijn paspoort (sic). Of ik die maar even langs kon gaan brengen bij de Bosch winkel, want daar moest dat mannetje dan weer vandaan komen. Ondanks dat er een verschrikkelijk onweer aan zat te komen ben ik maar meteen met de twee kids in de auto gestapt om met mijn bonnetje naar de andere kant van de stad te rijden. Na het grondig bestuderen van de plattegrond van de stad, vond ik het zelfs in 1 keer. Daar bekeek het mannetje mijn bon en stelde vast dat de machine al anderhalf jaar oud is en dus niet meer onder de garantie valt. Dat had ik per telefoon ook al een paar keer gezegd… Dus die bon bleek helemaal niet meer nodig, maar ze zouden een mannetje sturen, diezelfde avond nog. Maar er kwam niemand natuurlijk. Vanochtend dus weer gebeld, om 10 uur zou er iemand op pad gaan. Die is dan zeker verdwaald, want nu is het half 12 en er is nog niemand. Straks maar weer even bellen dus.

Ondertussen hoopt de was zich op. Niet zo handig, want ik kan eigenlijk maar 1 was per dag doen, daarna is het water wel zo’n beetje op. Het moet maar weer eens flink gaan regenen dus, want we zitten nu echt op rantsoen. De jongste is nu gelukkig wel uit de luiers (dat wil zeggen, ze plast gewoon in haar broek en dan ruimen we het weer op), dat scheelt alvast wat luiers in de was…

Al met al ben ik niet de vrolijkheid zelve. Dat man en schoonzus er van vrijdag tot zondag niet zijn, omdat ze meedoen aan een raftrace over de Amazone, helpt ook niet mee. Zit ik dus het weekend met de kids. We moeten maar wat leuke dingen verzinnen, zoals een dagje strand of dierentuin. Wat ook niet helpt, is dat manlief in een moment van stress en irritatie uit zijn slof schoot en mij allerlei verwijten maakte, waarvan ik weet dat ik ze me niet aan moet trekken en het van me af moet zetten. Maar dat lukt me blijkbaar niet. Steeds ben ik zoekende naar een balans tussen wat ik moet doen voor mijn gezin en wat ik graag doe voor mezelf. Dat lukt me de laatste tijd aardig. Maar als ik dan commentaar krijg van mijn geliefde, komt dat toch hard aan. Kan ik dan zo weinig hebben? Of is er toch meer aan de hand?

2 comments

  1. Joke · · Reply

    He meid, dat klinkt niet blij inderdaad. En juist nu je het idee kreeg wat balans voor je gezin / jezelf te krijgen. Dan valt het wellicht extra hard.
    En dan ook nog een opstapelende was, waarvan je wschl. nu al niet meer weet hoe je dat ooit weg gaat krijgen, als je maar één was per dag kan doen….
    Wel ‘bijzonder’ trouwens met dat je begint van ‘ik baal’… en dat dat dan helemaal niet alleen om de wasmachine gaat. Dan merk je ook weer dat (soms ongemerkt) zoveel van die dingen opstapelen tot het weer eens even helemaal genoeg is.
    En tja, om dan ook nog een alleen-met-de-kinderen-weekend voor de boeg te hebben…
    Ik hoop dat het je lukt om inderdaad wat leuke dingen te verzinnen om lekker met z’n drietjes te gaan doen.

    Wat dat betreft hebben wij een heel ander weekend voor de boeg: we brengen Joël vrijdag naar m’n ouders, en halen hem zondag weer op. (Voor het eerst dat hij ergens anders slaapt dan ik :-s )
    En in de tussentijd hopen wij ons te vermaken in Bennekom, op een, door Family Life van Agape georganiseerd, ‘relatieweekend’. (Zie http://www.agape.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=60&Itemid=58 )
    En we hebben er zin in! Gewoon lekker met z’n tweeën voor z’n tweeën (+ gezin natuurlijk) bezig zijn.

    Nog ff wat anders: hoe doe je dat met Jongste als je op stap gaat vwb de luiers? Of gaat het al zo goed dat je dat ‘risico’ wel kunt nemen?

    He, M…., heel veel succes met alles waar je op dit moment tegen aan loopt. Hopen dat het wasmachine-reparatie-mannetje snel op komt dagen (of wellicht al geweest is) en ondanks alles een heel goed weekend toegewenst!

    Groet,

    Joke

  2. He Joke,
    Bedankt voor je reactie. Zoals je hebt kunnen lezen zijn de meeste problemen alweer van de baan, ik zie het niet meer zo somber in in elk geval. Gaaf dat jullie samen naar het relatieweekend van Agapè gaan. Ik heb er ook wel eens naar gekeken, het leek me wel wat. Maar we wonen wat ver weg… Spannend dat Joël voor het eerst alleen gaat logeren. Maar dat gaat vast goed! Krijgt hij nog bv trouwens, of ben je gestopt nu je zwanger bent? Een heel goed weekend, geniet ervan!
    M.

Leave a Reply

