part-time alleenstaande moeder

Als ik even terugkijk naar de afgelopen, laten we zeggen, twee maanden, zie ik dat manlief toch wel erg veel weg is geweest. Hij is zo’n beetje één week thuis en één week weg. De meeste weekenden is hij er gelukkig wel, maar deze week moest hij maandag en dinsdag in Quito, Ecuador zijn en om nog wat van de stad te kunnen bekijken ging hij zaterdagochtend al weg. Dan is het wel leuk dat schoonzusje H. hier nog steeds is (nog maar 2 weken!) en dat ze zelfs bereid was onze oudste een middagje mee op stap te nemen, zodat ik even wat slaap in kon halen. Hoe dan ook, het begint al bijna ‘gewoon’ te worden dat M. er af en toe niet is. De organisatie van ons gezinsleven is er dan ook steeds meer op gericht dat we niet meer afhankelijk zijn van zijn aanwezigheid – voor de praktische zaken althans. Voor de oudste zoeken we iemand die hem van school op kan halen, zodat ik niet twee keer per ochtend heen en weer hoef, het lekkere brood van de bakker in de stad kan ik ook ‘s ochtends zelf halen, de kinderen breng ík dan wel naar bed, etc. Het is zelfs zo dat vooral de jongste altijd weer even moet wennen als papa er weer is, en wil dan al helemaal niet door hem naar bed gebracht worden. Vrijdag komt M. weer terug en dan is het wellicht even voorbij met het reizen, want het reisbudget van De Organisatie is al opgesoupeerd voor dit jaar…

Ondertussen ben ik thuis wat aan het aanrommelen met allerlei dingen. Zo ben ik – samen met onze ‘tuinman’ – wat in de tuin bezig geweest, onder andere met het aanleggen van een composthoop. En ik ben weer verder gegaan met m’n cursus Spaans, het geweldige boekje ‘Latin American Spanish in Three Months’ van Hugo. Daar ben ik nu al zo’n twee jaar mee bezig, dus die drie maanden zullen wel drie jaar worden. Ik spreek ondertussen natuurlijk wel een aardig woordje Spaans, maar het kan altijd nog beter, dus hard studeren maar. Ik doe het ook vooral om me wat zelfverzekerder te voelen als ik hier nog eens werk wil gaan zoeken, misschien volgend jaar, als de jongste ook naar ‘school’ gaat.

Leave a Reply

