Happy Thanksgiving

Vandaag zou Penelope komen spelen, met haar moeder Crystal. De hele week naar uitgegeken natuurlijk, want er gebeurt hier helemaal niks en zonder man is het ook maar saai. Bovendien regende het elke ochtend keihard, dus had ik ook geen zin om de oudste naar school te brengen – zo gaat dat hier, als het regent staat alles stil, regen is het beste excuus om ergens niet of veel te laat op te komen dagen. Kortom, wij zaten ons al dagenlang thuis te vervelen. Maar Crystal belde vanochtend om half 8 – mensen met kinderen mogen elkaar al zo vroeg bellen – dat ze helemaal was vergeten dat het vandaag Thanksgiving was en dat ze met haar gezin uitgebreid zou gaan eten bij haar schoonouders. Dus of ze dan misschien vrijdag konden komen spelen. Enigszins teleurgesteld legde ik de telefoon neer, want toen ze over Thanksgiving begon, dacht ik even dat ze me wilde uitnodigen voor dit heerlijke tradioneel Amerikaanse eetfestijn. Maar helaas.

Met nog een lange dag voor ons baalde ik dus behoorlijk, maar na enig twijfelen en moed verzamelen heb ik Crystal weer gebeld en gevraagd of wij misschien nog mee zouden kunnen eten. Heel brutaal natuurlijk, maar mijn voorstel werd enthousiast ontvangen en ik was welkom, helemaal toen ik aanbood brownies mee te brengen.

Zo hebben wij vanmiddag dus enorm genoten van kalkoen met vulling, aardappelpuree, zoete aardappel, salades, zelfs cranberrysaus in de vorm van gelatine, en natuurlijk pompoentaart toe. Het was erg gezellig, de kids hebben lief met elkaar gespeeld en we zijn pas naar huis gegaan toen we helemaal vol zaten. En ondanks dat ik mezelf had uitgenodigd werd ik uitgebreid bedankt voor mijn komst. Zo zijn ze dan ook wel weer, het blijven Amerikanen…

2 comments

  1. Frouckje · · Reply

    Dat hoort toch ook bij de Thanksgivingtraditie? Dat de vreemdeling welkom is!

  2. Friek · · Reply

    Ha,
    Hoe is het nou afgelopen met je hoest- en vermoeidheidsklachten?

Leave a Reply

