Een regenachtige zaterdagochtend

Terwijl de kids samen (!) aan het spelen zijn, schrijf ik even een blogje. Dat doen ze tegenwoordig steeds beter, samen spelen. Een paar maanden geleden was dat nog heel anders, toen konden ze niet samen in een ruimte zijn zonder elkaar flink in de haren te zitten. Hoe het komt, weet ik niet, maar nu is het dus heel anders. Al is ingrijpen van mijn kant af en toe nog wel nodig. Ze spreken onderling overigens nog steeds Spaans, waarschijnlijk omdat M. nog steeds niet zoveel zegt – en van wat ze zegt is ook al de helft Spaans – én alle andere kinderen hier spreken ook Spaans, dus L. weet natuurlijk ook niet beter. En ik geloof dat ze elkaar aardig goed begrijpen!

Verder gebeurt hier op dit moment niet zoveel. We weten dat we gaan verhuizen, en al snel ook, maar concreet hoeft er nu nog niet zoveel te gebeuren. We moeten uitzoeken of we ons ‘oude’ huis weer kunnen huren – dat laat ik even aan manlief over -, we moeten een lijst maken van spullen die we willen verkopen en dat aan zoveel mogelijk mensen laten weten, en als de verhuizing dichterbij komt kunnen we alvast wat spullen gaan inpakken. Maar verder heb ik dus nog wel tijd voor andere dingen. Ik denk dat ik me maar eens op wat achterstallige klusje ga storten, zoals het uitzoeken van foto’s voor een fotoboek voor de jongste (die al bijna 2 wordt en nog steeds geen album heeft). En ik kan me natuurlijk nog wat meer verdiepen in de ‘wonderplant’ Jatropha, dat kan altijd van pas komen als ik daar qua werk nog meer mee ga doen.

Leave a Reply

