De uitdaging

Ik ga de uitdaging aan, te weten het halen van mijn Peruaanse rijbewijs. Het moet mogelijk zijn, want het is manlief ook gelukt. En ik rijd nu elke dag in onze auto op en neer naar school, dus het is ook wel verstandig om dat dan met een rijbewijs op zak te doen. Voor het verkrijgen van je rijbewijs is hier het halen van het theorie- en praktijkexamen nog maar een onderdeel van alles wat je moet doen. Ik ben dus deze bureaucratisch molen ingestapt en stond netjes klaar met de gevraagde papieren, kopieën en pasfotoxb4s. Maar toch werd ik teruggestuurd, want er ontbrak nog een document wat ik als buitenlander werd geacht mee te nemen. Wat dat dan precies was konden ze me ook niet precies uitleggen, maar ik herinnerde me dat we, toen we net in Peru waren, via de werkgever van M. voor ons allebei een papier kregen die we nodig hadden om het rijbewijs aan te vragen. Dus die opgezocht, ik had xb4m nog! Vol goede moed ging ik vanochtend weer naar het Ministerie van Transport (gelukkig vlakbij ons, dat scheelt alweer), maar ze waren gesloten, om onduidelijke redenen. Morgen maar weer proberen dus.

Wordt vervolgd…

One comment

  1. Friek · · Reply

    En? is het ondertussen al gelukt om je rijbewijs aan te vragen/ te halen?

Leave a Reply

