Voorbereidingen

Manlief is weer thuis, sinds afgelopen donderdag, ons gezinnetje is weer compleet. Toch wel een stuk gezelliger zo!

Als ik nu naar buiten kijk zie ik alleen maar grijze lucht en regen, veel regen. Laten we hopen dat het donderdag niet regent, want dan is hier het trouwfeest, deels ook bij ons in de tuin. Maar het zal wel goed gaan, want meestal regent het hier 1 of 2 dagen en daarna breekt de zon weer door. We zijn al druk bezig met de voorbereidingen voor het feest. Zo heb ik vorige week nieuwe kleren gekocht, en zelfs nog sjieke schoenen met een hakje, in mijn maat (41/42). Dat is zelfs in Nederland al moeilijk, en hier helemaal. Ik ben ook erg blij met de kleren, ik zal nog wel een foto ervan laten maken en hier plaatsen. Verder ga ik deze week nog even naar de kapper, en ik wil mijn nagels laten lakken. Dat kunnen ze hier heel mooi, compleet met een bloemetje op iedere nagel bijvoorbeeld. Helemaal niks voor mij om me zo op te tutten, maar voor een gelegenheid als deze vind ik het wel leuk. In en om het huis moet er ook nog een en ander gebeuren: er moet voldoende verlichting zijn, het huis wordt donderdagochtend versierd, en onze auto moet er ook aan geloven, want daar gaan we het bruidspaar in rondrijden. Gelukkig hoeven we niet álles te doen, want de stoelen, de muziek en het eten wordt allemaal geregeld door anderen.

Over twee weken komen broertje L. en zijn vriendin T. hier logeren. Inmiddels is de logeerkamer aardig op orde, we hebben sinds zaterdag ook een bed, en vandaag heb ik daar een matras bij gekocht. Beddengoed hadden we nog, er mist alleen nog een wc-bril, wat wandversiering en andere kleinigheden. Maar dat gaat ook helemaal goedkomen.

Aan het werk dus maar weer…

Leave a Reply

