Kroegentocht

Onze stad is ‘s avonds ook erg gezellig, dus namen we gisteravond onze logées mee voor een ouderwets gezellige kroegentocht. Zodra de kinderen sliepen werd onze bewaker tot oppas gepromoveerd en konden we gaan. Onze eerste stop was Café Musmuki waar je allerlei exotische cocktails en andere brouwsels kan krijgen. We namen allemaal iets anders en het smaakte goed. Alleen de Mono Loco (gekke aap) was toch een beetje vreemd, dus die is niet helemaal op gegaan… Daarna gingen we door naar Stonewasi – of eigenlijk hun buren, want Stonewasi zat vol – en daar zijn we maar aan het bier gegaan. Ik ben alleen niet zo’n bierdrinker, dus werd het weer een cocktail, met witte wijn, cointreau en sinaasappelsap. Had een hele mooie naam, maar die ben ik alweer vergeten… Wederom erg lekker. Ik drink alleen bijna nooit alcohol, dus na die twee drankjes kon ik al niet meer stabiel in een rechte lijn lopen… Onze laatste stop was Café d’Mundo, waar ze heerlijk Italiaans eten hebben. We bestelden een paar bruchetas en een pizza. En voor mij een mineraalwater – ik moest tenslotte nog naar huis rijden. We zijn veilig thuisgekomen en de kids lagen nog heerlijk te slapen. ‘s Nachts voelde ik me af en toe behoorlijk beroerd en toen Leon om 7 uur alweer naast mijn bed stond was dat toch wel erg vroeg. Maar het was een leuke avond!

Vandaag gaan Leon en Malou niet naar school, vanwege de landelijke staking. De school staakt zelf niet, maar het kan onveilig zijn op straat, dus is uit voorzorg besloten de kinderen dan maar niet naar school te laten komen. We gaan zo maar eens even kijken hoe de situatie is, want we willen vandaag nog graag de chocoladefabriek bezoeken, waar heerlijke chocolade gemaakt wordt met cacao uit de regio.

Leave a Reply

