Kleine veranderingen

Er gebeurt hier niet zoveel, gewone dagelijkse dingen. Het is wel wat drukker en vermoeiender omdat M. er nu niet is, maar we houden vol. Toch zijn er enkele kleine veranderingen in ons verder o-zo-regelmatige leventje. Zo is het sinds een week of twee ineens een stukje warmer geworden. Vergeleken met de 24/7 sauna van Iquitos valt het nog mee, maar tot voor kort zaten we ‘s avonds nog met warme sokken op de bank en sliepen we ‘s nachts onder een dekbed. Nu heb ik ‘s avonds meer zin in een koude douche, en heb ik het dekbed ook maar weer opgeruimd. En we liggen nu elke dag wel even in het zwembad (o, wat hebben we het zwaar…). Alles beter dan kou natuurlijk, maar het zorgt er wel voor dat alles nét even wat meer energie kost.

Verder bracht ik altijd elke ochtend de kinderen naar school en haalde ze aan het eind van de middag weer op. Een ritje van 10-15 minuten enkele reis, dus alles bij elkaar was ik daar best veel tijd mee kwijt. Brengen is niet zo erg, dan doe ik daarna wat boodschappen in de stad en als ik thuiskom heb ik nog de hele ochtend voor me. Maar het ophalen zorgde ervoor dat die ochtend wel heel snel weer voorbij ging, helemaal omdat ik dan al tegen half 12 moest beginnen met koken. Dus nu heb ik besloten het ophalen voortaan over te laten aan Jhony en Silvia, onze buren. Jhony is motocarrista, dat wil zeggen dat hij zijn geld verdient met het vervoeren van mensen in een driewielige brommer met bankje achter, een motocarro. Een favoriete baan hier, en handig om zo iemand als buurman te hebben. Silvia gaat ook mee, want twee kleine kinderen alleen in een motocarro lijkt me niet veilig. Dit geeft mij ‘s ochtends zo’n drie kwartier extra, waardoor ik nét iets meer kan doen.

En het blijkt te werken, want ik heb nu in een paar dagen het digitale fotoalbum van het eerste jaar van Malou af kunnen maken, waar ik al heel lang mee bezig was. Het wordt een dezer dagen in Nederland gedrukt, en hopelijk kan M. het dan mee terug nemen. Een goede moeder maakt fotoalbums voor haar kinderen, dus nu ben ik aan een inhaalslag bezig. Het eerste jaar van Leon had ik al, straks dus ook die van Malou. Nu de rest nog… Of maken mensen tegenwoordig geen albums meer?

3 comments

  1. Joke · · Reply

    Mja… foto album… Da’s een goeie. Zelfs het eerste jaar van Joël is nog niet eens gedrukt. Maar zit wel in de pijpleiding. Hoop ik…..

    Overigens… hier is het ‘eind van de middag’ zo rond een uur of vier/vijf. Maar daar in het verre en vreemde Peru dus tegen twaalven ??.. 😉

  2. Anneleen · · Reply

    Ha M.
    Ik ga me helemaal schuldig voelen wat fotoalbums betreft. Ons trouwalbum is nog niet eens af…, laat staan van de eerste twee jaar van L. 😉
    Jij bent goed bezig! Hopelijk zien we je snel.
    Liefs, A.

  3. Voordat alle meelezende moeders in Nederland zich ineens enorm schuldig gaan voelen over fotoalbums voor hun kinderen: ik heb natuurlijk wel drie dagen hulp in huis, en ben ook nog eens te lui om een baan te zoeken… Tja, dan moet je toch wát ;-).

Leave a Reply

