Laatste dagen

Het is nu maandagavond, en donderdagochtend vertrekken we naar Lima, om vervolgens vrijdagavond door te vliegen naar Amsterdam. Nog twee dagen dus, om alles in te pakken en het huis netjes achter te laten, met de juiste instructies voor de achterblijvers. Vandaag is de meeneemlijst opgesteld en zijn de warme kleren uit het stof gehaald – die moeten dus nog wel even in de was. Maar het begin is er.

Twee dagen moeten op zich genoeg zijn om mijn lijstjes af te werken en de juiste spullen in de juiste koffers te stoppen. Er ligt echter wel een opstakel op de loer. In onze buurt is nu zo ongeveer iedereen ziek, of ziek geweest. Koorts, hoofdpijn, misselijk, algehele malaise. Ook ons buurmeisje was ziek en speelde het hele weekend met Leon en Malou. Grote kans dus dat wij ook wat van dit virus meekrijgen. In mijn planning heb ik echter geen ruimte voor het verzorgen van twee zieke kinderen. Die kinderen worden geacht gezond en wel op school te zitten, zodat ik thuis mijn gang kan gaan. Helaas voelden Leon én Malou allebei een beetje warm aan vanmiddag, en vielen ze ook allebei op de bank in slaap (eerst de een, toen de ander) – wat eigenlijk zelden gebeurt. Ik hoop maar dat het niet doorzet, want inpakken met twee zieke kinderen in huis is niet handig, en op reis met zieke kinderen al helemaal niet!

Leave a Reply

