Pachamama: 1978 – 2008

Dertig jaar was Jozef toen hij voor de farao, de koning van Egypte, verscheen [om tot onderkoning gekroond te worden], en nadat hij het koninklijk paleis had verlaten, trok hij door heel Egypte. Gen. 41:46

Dit las ik gisteren, op de ochtend van mijn 30e verjaardag. Het leven van Jozef tot dan toe was niet makkelijk geweest, maar het bleek een voorbereiding op deze belangrijke functie die God voor hem in petto had. Hij kreeg de leiding over heel Egypte en behoedde het land en de omringende landen voor een hongersnood, en daarmee ook zijn familie. Een mooi verhaal. Ben benieuwd wat voor plannen God nog met mij heeft!

Eigenlijk had ik helemaal niet zo’n zin in mijn verjaardag. Dertig, dan ben je geen twintiger meer. Ik geef helemaal niet zoveel om leeftijd, maar nu toch wel even. Ik moet er nog even aan wennen, denk ik.

Maar het was toch een leuke dag. ‘s Ochtends werd het huis versierd en kreeg ik al meteen cadeautjes op bed. Daarna moesten de kids wel gewoon naar school en had ik een lekker rustige ochtend thuis. Tussen de middag zijn we uit eten geweest in het beste restaurant van de stad, waar ze heerlijke visfilet in passievruchtensaus serveren, hmmm. Voor ‘s middag vanaf een uur of 4 had ik wat mensen uitgenodigd om een stukje taart te komen eten. Ik had een heerlijke chocoladetaart besteld, met mijn naam erop en 3 kaarsjes, voor elke 10 jaar 1. Iedereen die ik had uitgenodigd kwam, en het was echt gezellig. De taart ging helemaal op, en tegen een uur of 8 ‘s avonds gingen de laatste mensen naar huis. Leon en Malou konden meteen door naar bed; ze vielen om van de slaap en zaten al vol met chips en taart en ander lekkers. Een geslaagde dag!

2 comments

  1. Lieve Pachamama,

    Heel hartelijk gefeliciteerd met deze nieuwe mijlpaal in je leven.

    Ik voelde me net zo, vlak voor mijn 30ste verjaardag, maar als je die eenmaal hebt gehad, gaat het gewoon door en ben je 32 voor je er erg in hebt… 😉

    Heel veel geluk en zegen in je vierde decennium!

    Liefs van een mede-dertiger!

    PS Maar ik vind het inderdaad wel een gek idee dat mijn ‘broertje’ binnenkort ook 30 wordt.

  2. Geertje · · Reply

    Hoi Martine,

    Ik ben er nu ook al een paar maanden naar toe aan het leven, maar gelukkig duurt het voor mij nog bijna een jaar en kan ik nog een poosje aan het idee wennen. Bastiaan zegt regelmatig dat 30 toch wel heel oud is, maar ja, hij is ook 4 maanden jonger!
    Ik dacht nog aan je, op je verjaardag. Alle blaadjes zijn weer van de bomen verdwenen!
    Maar dit jaar was dat niet zo raar, want we hebben zowaar onze eerste winterse dagen alweer gehad, met sneeuw, vorst en ijzel en alle verkeersrampen die daarbij horen.
    Maar de bomen zijn kaal en dus ben jij jarig.
    Gefeliciteerd en een gezegend nieuw levensjaar toegewenst!

    Groetjes uit Lelystad

Leave a Reply

