Laatste schoolweek

Nog een paar dagen en dan is het vakantie en is het schooljaar 2008 alweer afgelopen. Wat is dat snel gegaan! Het lijkt nog maar zo kort geleden dat ik Leon en Malou voor het eerst naar hun nieuwe school bracht. Dat was op 7 april van dit jaar, precies op de tweede verjaardag van Malou. Aan de andere kant is het al zo gewoon dat ze elke dag naar school gaan, dat ik me al haast niet meer voor kan stellen dat er een tijd is geweest dat ze níet naar school gingen. Raar is dat toch. En nu tellen we de dagen af tot de laaste schooldag en wacht ons de lange Grote Vakantie.

Ergens wel lekker dat we dan niet meer elke ochtend op tijd klaar moeten zijn om weg te gaan en dat we de hele dag thuis onze gang kunnen gaan. Jimena, het buurmeisje, heeft nu al vrij van school, dus ze kunnen straks zoveel met elkaar spelen als ze willen. En straks vieren we natuurlijk eerst nog Kerst en daarna gaan we een weekje op vakantie, tot begin januari. Maar dan zijn er nog twee hele maanden zonder school! Wel is er de mogelijkheid om op de school van Leon en Malou een ‘vakantieprogramma’ te volgen, voor een paar ochtenden in de week, voor kinderen vanaf 3 jaar. Dat zijn met name creatieve dingen zoals tekenen/schilderen, theater, ballet, karate, etc. Leon houdt wel van tekenen en schilderen, dus dat zou wel wat voor hem zijn. Maar Malou is nog geen 3, die is er dus nog te jong voor. Het is ook wel eens goed als ze niet de hele dag samen zijn, wat dus nu wel altijd het geval is.

Om tijdens de vakantie nog een beetje aan mezelf toe te komen (ja ja, wat een luxe…), heb ik ons buurmeisje Silvia al gevraagd om 3 middagen in de week te komen oppassen. Dan kan ik even weg, om bij M. op kantoor wat te gaan zitten ‘werken’, om te sporten (wil ik ook maar weer eens gaan doen) of om andere dingen te doen. Leuk voor mij en ook voor Sivia, zij kan wel wat extra inkomsten gebruiken.

En nu dus nog maar even genieten van mijn laatste rustige ochtenden thuis…

Leave a Reply

