Goede voornemens – nu alweer gestrand

Ik had het zo mooi voor elkaar. Voor de week ná onze kerstvakantiereis had ik voor 3 middagen oppas geregeld voor Leon en Malou, zodat ik even weg zou kunnen, onder andere om weer eens te gaan sporten. Ik had een leuk fitness gebeuren gevonden vlakbij het werk van M., zodat ik eventueel nog met hem mee kon rijden op de heen- of terugweg. En meteen mooi gebruik kon maken van zijn kantoor faciliteiten, voor allerhande zaken.

De week begon met een ziek kind, Leon had de waterpokken. Dus wilde ik hem niet lang alleen laten en heb ik het sporten maandag nog maar even laten zitten. Woensdag was Leon al veel beter en kon ik mijn plannen dus wél door laten gaan. Ik had een beginnende keelpijn, maar vond het een beetje flauw om dat als excuus te gebruiken om weer niet te gaan sporten. Dat had ik beter wel kunnen doen, want toen ik na anderhalf uur fitnessen weer thuis kwam, was de keelpijn veel erger, voelde ik een opkomende spierpijn en ‘s avonds zat ik rillend van de koorts op de bank. Lang geleden dat ik me zo echt ziek voelde. Donderdag en vrijdag voelde ik me nog steeds niet lekker en de spierpijn werd ook alleen maar erger. Ik liep als een hoogzwangere door het huis. Mijn voornemen om twee tot drie keer per week te gaan fitnessen kon ik voorlopig dus wel op mijn – pijnlijke – buik schrijven.

Maar straks is er weer een nieuwe week, met nieuwe kansen. Maandag begint de ‘Vakantieschool’, wat meer om het lijf heeft dan ik dacht. Van maandag tot donderdag wordt er de hele ochtend een gevarieerd programma aangeboden, met muziek, theater, tekenen, schilderen, knutselen en bijles in rekenen en taal voor kinderen die dat nodig hebben. Eerder was er sprake van dat het voor kinderen vanaf 3 jaar zou zijn, maar de leeftijdsgrens is inmiddels verlaagd naar 2 jaar. Dus Malou kan ook meedoen! En het buurmeisje Jimena van 7 jaar heb ik ook opgegeven, zij kan wel wat bijles gebruiken en het is natuurlijk ook gewoon leuk. Dus de komende 4 weken gaan ze ineens toch weer 4 ochtenden per week naar school. Leuk voor Leon en Malou, en ook prettig voor mij. Daarna is het nog 3 weken echt vakantie, totdat in maart het schooljaar 2009 écht begint.

Leave a Reply

