Fiets gemaakt!

Na de eerste, niet zo positieve fitness ervaring, heb ik het sinds vorige week toch weer opgepakt, gelukkig nu met minder spierpijn tot gevolg. Het gaat eigenlijk heel goed en ik merk nu al vooruitgang. Het gymnasio is niet zo heel ver bij ons vandaan, en ik vond het een beetje overdreven om iedere keer met de auto heen en weer te gaan. Dus heb ik mijn fiets maar eens tevoorschijn gehaald en schoongemaakt. De achterband stond plat (al sinds we hier weer heen verhuisd zijn) wegens kapotte buiten- en binnenband. Vanuit een soort automatisme vroeg ik M. of hij mij even wilde ‘helpen’ met het maken van mijn fiets. (Dat betekent in de praktijk dat hij het werk doet en ik er schaapachtig bij sta te kijken en af en toe een stuk gereedschap aangeef…) Maar M. had er geen zin in, want hij was (is!) zwaar verkouden en wilde niet in de hitte voorovergebogen over een fiets staan. Logisch. Dus dacht ik ‘wat hij kan, kan ik vast ook, ik kan het in elk geval proberen.’ Met enige moeite verwijderde ik de binnen- en buitenband van het achterwiel. Ik vond gelukkig nog ergens een mooie nieuwe buiten- en binnenband (met voorbedachte rade ooit uit Nederland meegenomen). Het ventiel van de binnenband bleek echter niet hetzelfde te zijn als het origineel – een Frans ventiel i.p.v. een autoventiel – en daar had ik ook geen pompje voor. Dus diezelfde middag eerst maar een andere binnenband gekocht en de volgende dag alles weer in elkaar gezet. Ook dat lukte en nu is de fiets weer helemaal gebruiksklaar! Straks ga ik dus op de fiets naar het gymnasio en dan na het sporten – bergop – weer terug.

One comment

  1. Papa Veen · · Reply

    Echt heel geweldig van je !! :-))
    Fietsen is toch leuk, waar ook ter wereld. Maar wat vinden de Peruanen van een rondracende nederlandse vrouw in gymnasium(!!)pak?
    ps zet je helm op bij die ene grote bobbel als je naar boven komt.

Leave a Reply

