Malou zindelijk?

Malou wordt in april alweer 3 jaar, dus het wordt ook wel eens tijd, maar het lijkt erop dat ze nu hard op weg is écht zindelijk te worden. Al enige tijd waarschuwt ze me, enigszins in paniek, als ze een ‘grote boodschap’ moet (nou ja, wat heet, bij haar zijn het heel nette keuteltjes). ‘Mij poep!’ zegt ze dan, en trekt me mee naar de wc. Dat loopt meestal goed af, dus iedereen blij. Plassen doet ze ook netjes op de wc, maar alleen als ik haar – met zachte dwang – eraan herinner dat het wel weer tijd is. Maar nu zegt ze het steeds vaker ook zélf en plast ze steeds minder in haar broek. Overdag heeft ze thuis al nooit een luier aan (wat dus weleens een natte broek oplevert), maar nu ook op school niet meer! De juffen vinden het prima en zeggen dat ze het zo het snelste leert. Tot nu toe gaat het erg goed, al gaat ze niet graag naar de wc op school. Ze komt wel altijd met droge kleren thuis, en gaat dan meteen naar de wc, dus ik heb het idee dat ze het gewoon de hele ochtend ophoudt.

Haar grote broer kan hier nog wat van leren overigens, maar dat is weer een ander verhaal, dat ik de lezer zal besparen…

Leave a Reply

