Geboren!

Ik weet niet of ik het hier al eens vermeld heb, maar de hulp die we in Iquitos hadden, Luisa, was zwanger van een tweeling. Dat was best spannend, want ze is jaren geleden als eens bevallen van een tweeling, maar die kinderen zijn kort na de geboorte overleden. Daar heeft ze nog altijd veel verdriet van. Bovendien heeft ze diabetes, wat een zwangerschap extra risicovol maakt. Maar (God zij dank!) is alles deze keer goed gegaan en is ze afgelopen zaterdag bevallen van een gezonde tweeling. Twee jongens, José Martin en Marco. Ze blijft een paar dagen in het ziekenhuis en daarna zal ze het thuis zelf moeten doen. Ze is bevallen d.m.v. een keizersnede, dus de eerste tijd zal ze nog veel pijn hebben en niet veel kunnen doen. Ze heeft niet veel hulp thuis, want haar man moet werken en haar familie woont niet in de buurt. En of ze voldoende babyspulletjes heeft, weet ik eigenlijk ook niet…

Ik was van plan naar Iquitos te gaan zodra de babies geboren waren, en dat ga ik nu dus ook doen! Ik heb al een ticket geboekt: vrijdagmiddag vertrek ik en maandagavond kom ik weer terug. Een lang weekend Iquitos dus. Leon en Malou blijven dan thuis, die moeten het maar even zien te redden met papa en de oppas. Ik ga dus kijken hoe het met Luisa en haar kinderen gaat, en zal haar helpen waar ik kan. Verder is dit natuurlijk een mooie gelegenheid om nog wat andere mensen in Iquitos op te zoeken.

Het zal een bijzondere ervaring zijn om een paar dagen helemaal alleen weg te gaan, ik kijk er nu al naar uit!

One comment

  1. Henrike · · Reply

    Wow, ik wist niet dat ze zwanger was! Wat super dat het allemaal goed is gegaan. Mooi dat je erheen gaat, je hulp wordt vast op prijs gesteld 😉 Breng de felicitaties maar over.

    Geniet van je weekendje uit!

Leave a Reply

