Oeps…

Onze paspoorten zijn weer eens in Lima, in verband met de verlenging van ons visum. Nu was ik wel zo verstandig om vantevoren een kopie te maken van de eerste pagina van mijn paspoort, en een van het meest recente visum (geldig tot 1 april). Bij het boeken van mijn ticket naar Iquitos bleek dat dit voldoende was om mee te reizen. Omdat ik al over een paar dagen vertrek, had ik het ticket en de kopie van mijn paspoort alvast klaargelegd, ergens op mijn bureau, waar ook de computer staat. En waar Leon en Jimena ook regelmatig zitten om een computerspelletje te doen, met Malou erbij als welwillend publiek. Zo ook gisteren. Dit gaf mij mooi de gelegenheid even wat anders te doen, maar toen ik na een tijdje even kwam kijken, zag ik Malou met een schaar in haar hand en een heleboel snippers op het bureau. Dat zag er zo uit:

PapiersnippersOeps… Weer wat geleerd dus: laat geen 2-jarige peuter alleen met een schaar in de buurt van belangrijke papieren. Ja, duh!

Ik heb natuurlijk nog wel ergens een andere kopie, en zelfs nog een scan van paspoort en visa, maar toch. Ik was wel even heel boos, al was die arme Malou zich van geen kwaad bewust. Knippen is gewoon heel leuk!

Leave a Reply

