Iquitos

Ik was in Iquitos en nu ben ik weer terug. En hoe was het in Iquitos? Leuk! Gezellig! En niet eens zo warm, want het regende en was bewolkt. Het hele weekend heeft de zon maar een paar uurtjes geschenen, net toen we in het zwembad zaten. Was precies genoeg om nog een beetje bruin te worden ook.

01_amber_4_maandenIk logeerde bij Marielle, een Nederlandse die bij kinderhuis Arco Iris werkt. Samen met haar Peruaanse vriend heeft ze een dochtertje van 4 maanden, die ik nog niet gezien had. Het is echt een schatje en ze heeft hele lieve ouders die heel goed voor haar zorgen. Het was erg gezellig, samen met de honden, kippen, poezen, huisgenoten en een paar Nederlandse vrijwilligers die ook nog een avondje langs kwamen.

Natuurlijk ben ik ook bij Luisa geweest om haar tweeling te bewonderen, dat was tenslotte de aanleiding voor mijn reisje naar Iquitos. Ze zijn nog heel klein (nou ja, niet té klein, maar gewoon pasgeboren-baby-klein) en ze slapen bijna de hele dag, worden alleen even wakker om te drinken, dus dat gaat goed. Luisa is ook aan het opknappen, ik heb er wel hoop op dat het goed gaat komen met dit gezinnetje.

Verder ben ik bij nog een heel aantal mensen langs geweest, ik kwam haast tijd te kort om iedereen te zien die ik wilde zien. Iquitos is ook echt een stuk groter dan Tarapoto – je bent van de ene naar de andere kant van de stad zo een half uur onderweg.

Ik vond het wel raar om ‘zo maar’ weg te gaan en de kinderen bij M. achter te laten, maar ik heb ze niet erg gemist. Malou had er wel een beetje moeite mee dat ik weg was, vooral als ze ‘s nachts wakker werd en naar mij toe wilde. Maar verder hebben ze het wel gezellig gehad met papa geloof ik. Het was wel erg leuk om ze weer terug te zien – dan is thuiskomen helemaal niet zo erg.

04_ze_passen_nog_samen_in_een_bed_3

Leave a Reply

