Mijn avonden met Gabriel Byrne

‘s Avonds doe ik meestal aan ‘screenhoppen’. Helemaal als M. er niet is (zoals bijna deze hele week), dan moet je toch wat. Zodra de kids liggen te slapen kijk ik even of er nog een leuke serie of film op tv is, en zo niet, dan zet ik de computer aan om wat te mailen, bloggen of internetten. Een aantal van mijn favoriete series begint pas om 10 uur, dus dan ‘hop’ ik weer terug van mijn pc naar de televisie. Op dit moment zijn er zelfs meerdere series op dezelfde tijd, en allemaal nieuwe afleveringen. Zo is er maandagavond eerst om 9 uur Private Practice en daarna om 10 uur Grey’s Anatomy (met afleveringen die in Nederland nog niet te zien zijn!). En woensdag om 10 uur Desperate Housewifes. Maar nu het ‘probleem’: er is ook weer elke avond van 10 tot 11 In Treatment, een toch wel heel geweldige serie met Gabriel Byrne als psycholoog. Volgens mij nog steeds niet in Nederland op tv geweest, en hier wordt het tweede seizoen al uitgezonden. Ik heb er al eerder over geschreven, ik weet het, maar toch nog even kort dan: de psycholoog (Paul) is inmiddels gescheiden en verhuisd en heeft zijn praktijk in een andere stad voortgezet, met nieuwe patienten. Elke werkdag zie je 1 patient, die de volgende week weer terugkomt. Op vrijdag gaat Paul zelf met een bevriende psychologe in gesprek. Het is nog maar net begonnen, dus ik kan er nog niet veel over zeggen, maar het is erg boeiend. Ik blijf er wel voor op. Wel jammer voor Grey’s Anatomy en Desperate Housewifes, maar dat kijk ik dan op zondagavond wel in de herhaling.

Wie nieuwsgierig is naar In Treatment, hier een kort filmpje.

One comment

  1. Friek · · Reply

    Ha zus,

    Jos en ik zijn ook helemaal in to In Treatment… We vinden het allebei heel interessant om te kijken (op ‘gekochte’ DVD). En vader en moeder kijken ook elke dag 1 aflevering geloof ik… Alleen nu weet ik door jou verhaaltje over seizoen 2 al wat er met het huwelijk van Paul gaat gebeuren, dat is wel jammer. Maar ja. We kijken vrolijk verder.

    Gr,
    Friek.

Leave a Reply

