Warm? Koud!

Ik wil mijn lezers natuurlijk niet op het verkeerde been zetten en de indruk wekken dat wij hier sinds mijn laatste bericht nog steeds zitten te puffen van de hitte. Dat is namelijk geenszins het geval. In de nacht van vrijdag op zaterdag – toen ik overigens helemaal alleen thuis was, omdat mijn lieve kindertjes op school ‘kampeerden’ en M. ‘op vakantie’ was in Iquitos – begon het te onweren en te regenen. En sindsdien is het eigenlijk blijven regenen. Warm is het dus ook niet meer. Nu – midden op de dag, ja ik heb echt niks beters te doen – geeft de thermometer niet meer dan 22 graden aan. Neem daarbij een luchtvochtigheid van 90% en het is echt frisjes te noemen…

Maar niet getreurd, deze weersomstandigheden gaven mij mooi de gelegenheid mijn kinderen een belangrijk onderdeel van een Hollandse opvoeding mee te geven: de ervaring van kamperen in de regen! Toen de zon even scheen hebben we de tent tevoorschijn gehaald en in de tuin onder de palmbomen opgezet. En zodra het begon te regenen, kropen we in de tent om te genieten van het getik van de druppels op het tentdoek. Zó gezellig… Dsc_0120

Oké, hij staat er niet zo strak bij, maar alle begin is moelijk hè…

Leave a Reply

