Tarantula's? Kom maar op!

Tarantula_2Tarantula’s zijn groot, harig, eng, vaak giftig en kunnen heel hard rennen. Springen schijnen ze ook te kunnen. Als wij er hier een zien, moet ‘ie daarom ook dood. Het zijn prachtige, waardevolle schepselen, dat wel, maar Not In My Backyard (of huis, nog erger) alstublieft.

Als ik er een zag (vaak ‘s avonds, als het een beetje begint te schemeren, dan komen ze uit hun schuilplaatsen te voorschijn en gaan aan de wandel), riep ik in paniek de bewaker of, bij gebrek aan beter, Manlief. Een van beide nam dan de machete ter hand – of een zware koekenpan, dat blijkt ook te werken – en hakte de spin aan mootjes c.q. sloeg hem plat. Dag spin!

Maar toen, oh help, was ik alleen thuis met mijn lieve bloedjes van kinderen en vertelde Leon mij doodleuk dat er een tarantula op de veranda zat (waar hij net met blote voeten langs was gelopen). Dus toen moest ik wel de held uithangen. Ik pakte de machete, leidde de Spin eerst naar een plek waar ik hem goed zou kunnen raken en sloeg toe. Nou, dat viel alles mee. Het blijkt heel makkelijk te zijn een Tarantula doormidden te hakken. Weer wat geleerd vandaag. Om het af te maken hakte ik zijn pootjes er ook nog even af. Die blijven overigens verrassend lang ‘doorlopen’, zo los van het lijf.

Dus als ik nu nog eens zo’n harig monster zie, hoor je mij niet meer om hulp roepen – tenzij ‘ie op mij zou zitten natuurlijk – maar hak ik ‘m eigenhandig aan mootjes.

Nu hoop ik alleen één ding, dat zusje A. dit blogje niet meer leest voordat ze vertrekt. Ze houdt namelijk niet zo van spinnen…

Sorry voor het angstaanjagende plaatje trouwens (ff snel van internet geplukt). Ik word er zelf toch ook een beetje bang van. Moet wel zeggen dat de tarantula’s bij ons nét iets minder eng zijn. Ze hebben bijvoorbeeld niet van die rode puntjes aan het uiteinde van hun pootjes. Maar verder komt het aardig in de buurt…

Leave a Reply

