Plantenbak

Wij hebben een plantenbak. In huis. Op een plek waar nooit zon komt. Dat wordt natuurlijk nooit wat. Tegen beter weten in hebben we tot 2 keer toe een paar mooie planten gekocht voor deze bak. Die bleven dan een week of wat in leven en dat was het dan. Dus toen heb ik de moed maar opgegeven. De laatste tijd deed de bak aarde dienst als begraafplaats voor de plastic dierentuindiertjes van Leon en Malou.

PlantenbakMaar nu krijgen we bezoek en vond ik een dierenbegraafplaats midden in de kamer ineens een deprimerend idee. Dus groeven we alle dieren weer op en kocht ik nog maar eens wat plantjes. Een paar hele sterke deze keer (hoop ik dan maar). Vlijtig Liesjes heb ik zelfs gevonden, die doen het nog in kleuterklassen, dus wie weet houden ze het hier ook even vol. Van onze composthoop in de tuin haalde ik, eh… liet ik wat compost halen om te mengen met de stoffige aarde van de plantenbak. Wat water er bij, plantjes erin en het ziet er weer prachtig uit. Het zou leuk zijn als het deze keer wel aanslaat, maar als het een week blijft staan is het ook goed. Dan heeft ons bezoek er in ieder geval van kunnen genieten.

En als we dan toch op de groene toer gaan – buiten hebben we wat planten in potten staan. Een van die planten staat daar al een jaar, en leek niet te groeien. Maar ging ook niet dood, en bleef groen. En toen gebeurde er opeens dit:Nieuw_groen

Prachtig toch?

One comment

  1. Friek · · Reply

    Zijn dat nou de pootjes van een tarantula die daar uit het midden van die plant omhoog steken???

Leave a Reply

