Van daken, grote klokken en… vogels

Ja… het is zover! Ondanks de regen, ga ik even op het dak staan schreeuwen. En ik zoek een grote klok om iets aan op te hangen. Namelijk het volgende:

Ik ben zwanger!

Vandaag 13 weken, bijna 3 maanden dus. Alles lijkt goed te gaan, want ik ben moe, bij vlagen misselijk en mijn buik wordt al een beetje zichtbaar. Ik krijg met moeite mijn strakste broeken nog dicht. Al een paar weken geleden had ik de eerste controle bij een gynaecoloog hier, en de eerste echo! Het kindje was erg mooi te zien, zelfs nog in 3D/4D en alles zag er goed uit.

Vooral de eerste weken voelde ik me behoorlijk beroerd, en lag ik bijna de hele dag met een boek op de bank (voor zover mogelijk). Vandaar dat ik ook niet zoveel geschreven heb hier… Nu gaat het al wat beter. Ik slaap veel en doe weinig – dan is het wel te doen.

Onze buren en de bewaker weten inmiddels ook dat ik zwanger ben. Maar blijkbaar was het niet nodig geweest het ze te vertellen, want er schijnt een vogel te zijn die alleen zingt als er iemand in de buurt zwanger is, en dan ook nog midden in de nacht. Die vogel hadden ze gehoord, en dus moest het wel zo zijn dat ik zwanger was!

Ik ben trouwens eind maart uitgerekend, en het is de bedoeling dat de baby in Nederland geboren zal worden…

8 comments

  1. cora · · Reply

    wat leuk, gefeliciteerd!

  2. Joke · · Reply

    He, gefeliciteerd! Ook een derde koter, leuk zeg. Fijn dat je je wat beter voelt, en wat mooi om je kleine ukkie op de echo te hebben mogen bewonderen.
    Een voorspoedige zwangerschap toegewenst!

    Groet,
    Joke

  3. Anke · · Reply

    Hi Martine (Martijn, Leon en Malou),

    super! van harte gefeliciteerd met het kleine spruitje wat nu in je buik groeit!
    Het lijkt me ongelooflijk mooi om zwanger te zijn en wens je daarmee al het plezier toe. Mocht je daar ruimte voor hebben naast je misselijkheid en vermoeidheid.

    Abrazo,
    Anke

  4. Bedankt, Cora, Joke en Anke! Het is inderdaad mooi om zwanger te zijn, en nu de ergste misselijkheid voorbij is kan ik er zeker ook van genieten…
    Maar eh… Joke, hoezo ‘ook’ een derde koter, heb ik iets gemist?

  5. Geertje · · Reply

    Hoi Martine,

    Ik had het al gehoord via de tamtam, die ook buiten de jungle heel goed blijkt te werken, maar nu je het ook aan allerlei klokken hangt: heel erg gefeliciteerd!!!
    Wat leuk dat Leon en Malou ook al zo kunnen meeleven, al moeten ze nog een poosje geduld hebben.
    Na de vorige keer begrijp ik dat je in maart in Nederland bent. Ik hoop dat we deze keer wel weer tijd hebben om wat af te spreken, al zal het nu nog drukker zijn met de kleine.
    Geniet nu maar lekker van het bezoek van zus en zo 😉

    Liefs, Geertje

  6. Ha Martine,

    Dank voor je reactie op mijn blog.
    Ik wil jullie heel hartelijk feliciteren met deze zwangerschap. Ik bid jullie Gods zegen toe! Enne… ik ben op den duur natuurlijk erg benieuwd naar babyfoto’s. Dusse… er is weer werk aan de web-logwinkel!

    Liefs, Frouckje

  7. mama Veen · · Reply

    lEUK OM TE LEZEN AL DIE REACTIES OP JE ZWANGERSCHAP.
    DAT IS OOK (MEE)GENIETEN!
    VANDAAG ZIJN DE ‘VEENVROUWEN’ OP PAD GEWEEST VOOR DE BRUIDSJURK VAN CHRISTINE EN…….GESLAAGD IN ..’HET KOETSJE’
    HET WAS ECHT FEEST MET Z’N VIEREN!

  8. Ann Wenske · · Reply

    Gefeliciteerd Martine!

    Wat leuk, moedig, spannend, fantastisch, geweldig, mooi en ondoorgrondbaar. Een kindje in je buik.

    Ik wens je een heerlijke tijd en mooie momenten.

    Liefs, Ann

Leave a Reply

