En nu?

De verjaardag van Leon is achter de rug, Leon en Malou hebben deze maand nog een weekje vakantie gehad, en nu is het alweer eind oktober. Nog anderhalve maand en het schooljaar 2009 is voorbij! En dan… gaan we eind december nog een weekje op vakantie (naar de kust waarschijnlijk, lekker op het strand zitten) en voor je het weet is ook het jaar 2009 alweer om. Leon en Malou hebben dan nog vakantie tot eind februari, met in januari de ‘vakantieschool’, gewoon op hun eigen school, maar dan niet elke dag van de week en minder lange dagen.

In februari wil ik met Leon en Malou naar Nederland komen, ruim op tijd voor de naderende bevalling. En als we dan weer terugkomen, moet ons huis natuurlijk wél helemaal klaar zijn voor de baby. Wat dus betekent dat ik daar nu wel eens mee mag gaan beginnen. Nou ja, erg veel hoeft er niet te gebeuren: we maken van een ledikantje dat we nog hebben een co-sleeper (dat wil zeggen 1 zijkant eruit en dan het bedje tegen ons bed aan, op gelijke hoogte), daar kan de baby dan slapen. Een commode voor de kleertjes enzo hebben we ook nog, die is nu alleen in gebruik voor andere dingen, dus dat moet ik even reorganiseren. Wat de ‘babykamer’ wordt is nu studeerkamer, dus daar moeten wat dingen weg, en wellicht ga ik nog op zoek naar leuke gordijnen om de kamer wat op te fleuren. Meer hoeft dat toch niet te zijn.

Maar ja, ik heb natuurlijk wel een beetje last van nesteldrang, dus eigenlijk wil ik het héle huis uitmesten, opruimen en (laten) schoonmaken. En daar gaat dan wel weer tijd en energie in zitten. Vooral die energie heb ik niet altijd, dus doe ik elke dag een beetje, en hopelijk is het dan op tijd klaar…

One comment

  1. Marielle · · Reply

    Lieve Martine,

    Leuk om weer eens op je site te neuzen. Dat doe ik veel te weinig.
    Hoe gaat het nu met je? Ben je nog steeds zo moe? En je buik begint die al te groeien.
    Een baby heeft inderdaad niet zo veel nodig als dat ze in Nederland wel eens denken. Wat goed trouwens dat je de kleine lekker naast je laat liggen. Veel rustiger voor jou en hem/haar.
    Spannend allemaal. Ik hoop echt dat ik op kraamvisite kan komen.

    Liefs Marielle

Leave a Reply

