Raar kind

Jip_en_janneke_3Leon en Malou slapen bij elkaar op de kamer, en om te voorkomen dat ze elkaar wakker houden ‘s avonds, valt Malou in ons bed in slaap en leggen we haar in haar eigen bed als we zelf gaan slapen. Ik lees haar altijd een verhaaltje voor (Jip en Janneke is nu favoriet) en vaak blijf ik daarna even bij haar liggen tot ze slaapt. Ze kan namelijk heeel snel in slaap vallen, ik blijf me erover verbazen. Binnen 2 minuten is het meestal wel gedaan. Maar soms is ze nog te druk, nog niet aan slapen toe, en dan laat ik haar even alleen – spelend in bed, met haar pop of een paar boekjes. Dan is het vaak ook wel na een paar minuten stil.

Vorige week hoorden we wel erg veel gerommel en gestommel toen ze daar zo alleen in ons bed lag. Een kwartiertje later was het stil. Ik ging maar eens kijken wat ze allemaal uitgespookt had en of ze al sliep. Maar ik kon haar niet vinden! Ze lag niet in ons bed, en ook niet ergens op de grond (wat ook nog wel eens het geval is). Pas toen ik het licht in de studeerkamer aandeed, zag ik haar:03_malou_heeft_haar_plekje_gevonden

05_met_kussenZe had zich helemaal onder het bureau gexefnstalleerd, met het andere kussen nog over zich heen. En ze lag echt heerlijk te slapen! Met enige moeite kregen we haar onder het bureau vandaan, om haar in haar eigen bed te leggen, waar ze rustig verder sliep. De volgende ochtend kon ze wel lachen om de foto’s…

Raar kind.

3 comments

  1. Wat komisch! Ze is wel creatief!

  2. Rieke · · Reply

    Eigenwijs?? 😉

  3. Kirsten · · Reply

    Misschien droomde ze wel van het nieuwe kindje en wilde ze een bedje vrijhouden… HEEL ERG SCHATTIG die foto’s! Wat een liefie!
    Groetjes, Kirsten

Leave a Reply

