Morgen weg!

Het is zover, morgen vertrekken we! Eerst naar Lima en dan zondagavond naar Nederland. Het is een vlucht van ruim 12 uur en we vliegen grotendeels ‘s nachts. Leon en Malou slapen meestal wel goed in het vliegtuig, ik denk alleen dat ik zelf niet zoveel zal slapen…

We zullen wel even aan de kou moeten wennen. Het is hier weer eens vreselijk warm, ik zit nu nog te zweten (10 uur ‘s avonds). Ik heb het eigenlijk wel gehad met de warmte, een beetje kou lijkt me best lekker. En als we dan ook nog wat sneeuw mee mogen maken zou dat helemaal mooi zijn. En daarna mag de lente komen!

Ondertussen hebben we hier ook niet stil gezeten. Ons huis is nu echt van ons, we hebben het gekocht! Het officiële koopcontract is getekend en het huis is betaald. We zijn al voortvarend begonnen met klussen – dat wil zeggen mensen inhuren om dat voor ons te doen – en de afgelopen twee weken is er al heel wat gebeurd. We hebben nu een studeerkamer met airco, een nieuw afdakje voor de auto (echt heel erg mooi, te mooi voor onze auto eigenlijk), en er wordt nog hard gewerkt aan het opknappen van een huisje dat op ons terrein staat. Als dat af is gaan onze buren Silvia en Jhony daar wonen, wat ons erg gezellig lijkt. Verder is er een mangoboom omgehakt – ja, heel jammer, maar die bomen worden heel erg groot en hij stond precies naast het huisje, dat kon dus gewoon niet. En een paar andere bomen zijn gesnoeid omdat er een parasitaire plant in groeide, waar die bomen bijna aan bezweken. Heel fijn als je voor elke klus de juiste mensen weet te vinden en dat het dan ook allemaal gebeurt. Het huisje moet nog afgemaakt worden, en daar laten we het dan voorlopig even bij, want we gaan op reis en het geld is even op.

Volgende uitdaging: blijven bloggen als ik in Nederland ben. Ik ga het proberen!

Leave a Reply

