Overkant bereikt

We zijn er dus, in Nederland. Sinds maandagmiddag al, dus de jetlag en vermoeidheid beginnen langzaam weg te trekken. De reis ging overigens heel goed. Ik was ook heel goed voorbereid, had alle papieren op orde – een artsenverklaring over mijn zwangerschap en zelfs een bij de notaris ondertekende brief waarin stond dat M. mij toestemming gaf om onze Peruaanse dochter Malou het land mee uit te nemen. Dat laatste is bij wet zo bepaald en daar had ik de vorige keer dat ik alleen met de kinderen reisde dus problemen mee. En nu ik alles zo goed geregeld had vroegen ze er natuurlijk niet eens naar. We waren dan ook ruim ook tijd bij de gate en het vliegtuig vertrok netjes op tijd. We vlogen ‘s avonds, en Leon en Malou vielen al gauw in slaap. Ze hebben bijna de hele vlucht geslapen, een uur voor de landing werden ze wakker. Ik sliep niet echt, is ook niet te doen met lange benen, een dikke buik en twee kinderen naast je.

We werden opgehaald van het vliegveld en gingen meteen door naar mijn ouderlijk huis, waar we de komende tijd zullen logeren. De sensatie van ijskoude lucht in je longen en op je huid was wel even schrikken. Gelukkig lag er al wat – van te voren bestelde – warme kleding voor mij klaar, dus dat kon ik meteen aan en de verwarming mocht een graadje hoger voor ons.

Inmiddels zijn we redelijk gewend aan de kou en het tijdsverschil. Leon en Malou hebben sinds vandaag ook winterschoenen, geen overbodige luxe. En voor mij is het een verademing om niet meer in de enorme hitte van Tarapoto te zitten. Er is nog wel veel te doen en te regelen, maar daar heb ik dan nu nog een week of 5 de tijd voor – als het goed is.

One comment

  1. Joke · · Reply

    mocht je nog zwangerschapskleding nodig hebben… spijkerbroeken etc… dan mail je me maar even. Ze liggen hier toch ongebruikt nu 😉

    En eh… welkom in de kou!

Leave a Reply

