Naar school

Het is gelukt! Sinds vorige week donderdag gaat Leon naar de Gereformeerde basisschool hier vlakbij. Ik heb vroeger zelf ook op die school gezeten, dus het was allemaal nog wel bekend. Er was gelukkig nog een plekje in groep 2 en na een gesprek met de directrice afgelopen woensdag, kon Leon de volgende dag meteen beginnen. Hij heeft al zijn eigen stoeltje in de klas, waar hij nu elke ochtend netjes op gaat zitten. De kinderen mogen nog een boek lezen tot de school begint en de ouders mogen er dan ook nog even bij blijven. Leon liet me makkelijk gaan, hij protesteerde niet. Na de eerste dag was hij nog wel wat overweldigd door al die onbekende kinderen, maar het was best goed gegaan. Hij had het alleen erg koud gehad in de middagpauze, want dan spelen ze een half uur buiten. Hij gaat nu dus warm aangekleed en met een extra vest aan naar school.

‘s Ochtends breng ik (of iemand anders) Leon op de fiets naar school en ‘s middags om 3 uur haal ik hem weer op, met Leon en Malou in de fietskar. Erg hard gaan we dan niet, maar het lukt. Zo ben ik dus bijna de hele dag thuis met Malou, die druk is met spelen en ondertussen onafgebroken tegen me aanpraat. Om haar wat afleiding te geven en mij wat rust, gaat ze vanaf deze week ook twee ochtenden naar een gastouder in de buurt.

Ondertussen zijn we al druk aan het aftellen, eerst tot M. komt (zaterdag!) en dan tot de baby zich aandient (in die volgorde graag…).

4 comments

  1. Ha, zag Leon en Malou gisteren zo mooi tussen opa en oma inzitten. Heb jou ook al gespot, maar kon je niet vinden toen ik een babbeltje wilde maken. Komt nog wel…

  2. Geertje · · Reply

    Ja, die moeder van mij is een leuke juf… 😉

  3. Anonymous · · Reply

    Ha Martine

    Heel veel sterkte met alles. Maar het klinkt of je het allemaal goed voor elkaar hebt. Leuk dat Leon naar school kan. Wij hebben met erg veel moeite de knoop door gehakt en we verhuizen in augustus naar Groningen waar Ej een nieuwe baan heeft.

    groetjes Francike

  4. ann wenske · · Reply

    Veel succes met alles. Het gaat vast allemaal heel goed. We duimen met z#n vieren.
    Groetjes, Ann

Leave a Reply

