Waarom een baby huilt

Babies huilen. De meeste dan toch. Olivia kan er ook wat van. Ook al heeft ze net geslapen en lekker gedronken, al snel begint ze weer te huilen. En waarom? Ik denk dan ‘krampjes’, ‘moe’, ‘overprikkeld’, dat soort dingen. Hier heeft men echter een heel andere verklaring voor het vele huilen van Olivia: ze is waarschijnlijk een keer gedragen of aangeraakt door een zwangere vrouw. Of anders wel door een vrouw die net ongesteld was. Dat kan heel schadelijk zijn, blijkbaar. Maar gelukkig is er ook een remedie voor: we moeten haar wassen met een rauw ei. En dan het liefst een ei van een kip van het land, niet van een legbatterijkip. Onze buurvrouw zou ons daar wel aan kunnen helpen, bood ze aan.

Goed om te weten, maar ik hou het toch maar bij mijn eigen – toch ook cultureel bepaalde – verklaring. Gelukkig heb ook ik een remedie: de draagdoek. Olivia woont er onderhand zo’n beetje in. Ze is niet meteen stil als ik haar erin knoop, maar na een tijdje rondlopen wordt ze altijd rustig en valt ze zo in slaap. Wat wil een baby nou nog meer?

Olivia_in_olivia_verkleindHet knopen moet ik nog wel wat perfectioneren, op deze foto hangt ze zo te zien wel een beetje laag, maar dat gaat elke dag beter…

3 comments

  1. Rieke · · Reply

    Tja, wie heeft de waarheid.. Het zou eigenlijk raar zijn om te denken dat wij die alleen hebben toch? 😉 Maar misschien gaat een ei wel wat ver.. Mooie draagdoek is die op de foto trouwens!
    Liefs

  2. Tante Friek · · Reply

    Droomde vannacht dat Olivia eigenlijk mijn baby was, maar dat ik haar aan jullie had gegeven. Nu had ik spijt. Misschien dat ze daarom zo huilt?!

    Liefs,
    Friek.

  3. Martine · · Reply

    @Friek: het huilen van Olivia is al wat minder geworden, gelukkig. Ze heeft zich vast bij haar lot neergelegd. Leon zei laatst dat hij toch liever een broertje had gehad. Ik stelde voor om Olivia dan maar te ruilen voor een andere baby. Maar dat mocht toch echt niet, ze moest gewoon hier blijven!

Leave a Reply

