Typisch Peruaans

Afgelopen vrijdag verliep onze verplichte ongevallenverzekering (SOAT) van de auto en de motor. Verlengen kan dan natuurlijk niet automatisch, daarvoor moet je bij het kantoortje van de verzekeringsmaatschappij zijn. Daar was ik dus vrijdag, maar ik kwam voor niets, want het computersysteem lag eruit. Of ik zaterdag terug kon komen. Zaterdag had ik geen tijd, maar maandag was ik er weer. Helaas, nog steeds technische problemen. Misschien over een half uur nog eens terugkomen? Een uurtje later was ik er weer, maar het probleem was nog niet opgelost. Vandaag was ik weer in de stad, dus ging ik nog maar eens kijken (ondertussen rondrijdend in een auto zonder verzekering). Het systeem werkte inmiddels weer (hoera!), maar toen ik aan de beurt was, was nét het papier waarop de gegevens van de verzekering gedrukt moesten worden op.

De beste man van de verzekering had inmiddels ook wel door dat ik nu wel heel vaak voor niks was langsgekomen (en iedere keer mét baby), dus hij bood aan alle papieren in orde te maken en ze dan wel even bij ons thuis te komen bezorgen. Heel vriendelijk natuurlijk – typisch Peruaans. Maar nu is de dag alweer om, en heb ik nog steeds geen verzekeringspapieren. Ook weer typisch Peruaans :). Ik ga binnenkort nog maar eens bij ze langs…

Ook leuk: de gevel van het restaurant 'Ligth Chicken' werd opnieuw geverfd. Toen hebben ze maar meteen de naam van het restaurant 'verbeterd'. Het heet nu 'Light Chiken'.

Leave a Reply

