Murw

Dacht ik toch een mooie bijbels woord gevonden te hebben om mijn huidige toestand te beschrijven, blijkt het helemaal niet in de bijbel voor te komen. Niet in de Nieuwe Bijbelvertaling, maar ook niet in die van 1951. Vreemd. Uit de kinderbijbel zal ik het toch ook niet hebben. Murw, dus. Is dat xfcberhaupt een woord? Ik moet er maar niet te lang over nadenken, in mijn wazige toestand.

Na bijna een week met een zieke man en nu zonder man wás ik al moe en nu besloot Olivia vanochtend om 5.30u dat het wel weer mooi geweest was qua slapen. Normaal gesproken is Olivia 's ochtends de vrolijkheid zelve en ligt ze lekker in bed te kletsen tot we allemaal uit bed gaan om een uur of 7. Maar vanochtend dus niet. Later vandaag bleek wel waarom: ze is verkouden en erg aan het hoesten en snotteren. Heel zielig, en daardoor slaapt ze dus ook niet goed. Heftig dagje. Aan het eind van de dag wilde ze echt niks meer, niet slapen, niet drinken, niks. Alleen maar huilen. Ten einde raad heb ik haar maar een pijnstiller gegeven. Daar knapte ze wel een beetje van op. Ze wilde ook weer drinken en viel toen eindelijk in slaap. Omdat ik nog twee kinderen heb om voor te zorgen had ik niet veel tijd om stil te staan bij mijn eigen ellende (en slaapbehoefte vooral) dus dan is de enige manier om de dag door te komen 'verstand op nul en blik op oneindig'. Dat ging aardig. Ze slapen nu allemaal – dat moet ik ook maar eens gaan doen…

2 comments

  1. Vervelend joh!
    Sterkte, hopelijk heb je vandaag een betere dag!

  2. Joke · · Reply

    Ooh… welterusten!

Leave a Reply

