Volgende Quizvraag: Voorleesboek

Voorgelezen worden – heel belangrijk voor kinderen. Een ook leuk natuurlijk! Elke avond voordat Leon en Malou gaan slapen, lezen we ze een stukje voor. We hebben een tijdje Jip en Janneke gelezen, daarna Pluk van de Petteflet en Pluk redt de dieren, vervolgens Knofje en nu een boek met verhalen over prinsessen. Maar dat is dan ook meteen ons laatste voorleesboek, dus ik ben hard op zoek naar een (of meer) nieuwe! Ik ben van plan een aantal boeken te bestellen en hier te laten bezorgen, maar de grote vraag is nu:

Wat zijn leuke voorleesboeken voor een 4- en 5-jarige?

Tips en ideeën zijn van harte welkom. Wat lees jij je kinderen voor, wat herinner je je nog van vroeger, wat zijn nu die boeken die elk kind gelezen zou moeten hebben? Mijn voorkeur gaat uit naar een wat dikker boek, met meerdere hoofdstukken of verhalen, waar we dus weer een tijdje mee kunnen doen. Een verzamelbundel van Winnie de Poeh staat al op mijn verlanglijstje, en verder dacht ik nog aan boeken van Astrid Lindgren, zoals Pippi Langkous (als dat niet te moeilijk is voor kinderen van vier…). Maar de mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos…

Ik hoor het graag!

2 comments

  1. Joke · · Reply

    Astrid Lindgren is sowieso super. “Karlos van het dak ” is toch ook van haar? Die moet wel kunnen volgens mij. En “Kinderen van de Bolderburen” is ook erg leuk. Ik zal hier bij mijn ouders ook nog even in de boekenkast kijken wat ik vroeguh las en / of mooi vond op die leeftijd.

  2. Wij vonden vroeger Kikker en Pad van Arnold Lobel geweldig! Wat tegenwoordig hot is, weet ik niet. Van vroeger herinner ik mij de boekjes van Jaap ter Haar, Lotje in de dierentuin en Saskia en Jeroen. Die las ik zelf, maar werden ook wel voorgelezen.

Leave a Reply

