Een moment van bezinning

Een tijdje geleden citeerde ik hier Psalm 1.

Gelukkig de mens […]
[die] vreugde vindt in de wet van de HEER
en zich verdiept in zijn wet, dag en nacht.
Ik wil graag elke dag even tijd nemen om mij te verdiepen in Gods Woord, erover te mediteren, en te bidden. Maar het gebeurt vaker niet dan wel. Er lijkt gewoon nooit een goed moment voor te zijn. Er eerder voor opstaan zoals sommige mensen doen heb ik nooit serieus overwogen. Tot ik een paar dagen geleden deze website tegenkwam, waarop je wordt aangemoedigd iets eerder op te staan dan je gewend bent en die tijd te gebruiken voor bijbelstudie, gebed en eventueel ook het doen van lichamelijke oefeningen. Maximize your Mornings, heet het dan. Ik had er meteen gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant leek het me overdreven, onhaalbaar en een beetje 'gedwongen', maar aan de andere kant voelde ik de bui alweer hangen. Ik moet dit ook gaan doen. Er is geen beter moment.
 
Om eerder op te kunnen staan, moet je ook 's avonds eerder naar bed gaan. En daar zit natuurlijk het probleem. Als ik om een uur of 10 naar bed ga, kan ik best om half 7 opstaan. Maar dat doe ik niet. Mijn weerstand tegen het voorgestelde vroege opstaan vertaalde zich die avond in juist extra laat naar bed gaan – ik mag toch zeker zelf weten wat ik doe. Onzin natuurlijk, daar had ik alleen mezelf mee.
 
Maar nu ik het allemaal nog eens heb laten bezinken denk ik dat ik er toch voor moet gaan. Het valt althans te proberen. Vanmorgen had ik mijn wekker alvast een kwartiertje eerder gezet. Ik 'vergat' alleen uit bed te gaan, onder andere omdat een klein meisje van bijna 4 maanden zo lief naar me lag te kijken ;-). En even later kwam een meisje van 4 jaar gezellig naast me liggen. Nou ja, morgen weer een kans!
 
En de vraag van vandaag is: wanneer neem jíj tijd voor stille tijd / meditatie / bijbelstudie? 

Inspired To Action Button

Leave a Reply

