Extreem

Het is hier de afgelopen dagen behoorlijk koud. Overdag wordt het niet veel warmer dan 20 graden en 's nachts zakt de temperatuur nog verder. We slapen dan ook onder dikke dekbedden en met warme pyjama's aan. Het is nu winter op het zuidelijk halfrond, dus een beetje kou is wel normaal, maar dit keer is het wel extreem. Hier valt het natuurlijk nog wel mee, maar verder naar het zuiden of hoger in de bergen is het nu echt steenkoud. En daar wonen mensen in eenvoudige huisjes met alleen hun lamawollen kleding en een vuurtje om zich mee warm te houden. Maar of dat genoeg is bij 20 graden onder nul? Ik wil er niet over nadenken eigenlijk… Ik kan alleen maar hopen en bidden dat het koufront snel overtrekt en dat er niet teveel mensen onder lijden!

Daarom ben ik vandaag extra dankbaar voor:

116. Warme kleren

117. Een warm bed

118. Een warme douche

119. De zon die schijnt

120. Ons huis dat steeds mooier wordt

En ook voor:

121. Een man met schrijftalent

2 comments

  1. Geertje · · Reply

    Het is inmiddels zelfs tot hier in NL doorgedrongen dat het koud is bij jullie, het was vanmorgen op het nieuws!
    Ik ben dankbaar dat jullie het zo goed hebben, maar mijn hart gaat ook uit naar de arme mensen daar die niets hebben om zicht tegen de kou te beschermen. Groeten uit een veel warmer land.

  2. KnuffelMama · · Reply

    oh, ik had het eerst verkeerd gelezen, dus overdag niet warmer dan 20 graden onder 0? Brrr … hou jullie goed! En ik zal bidden voor de arme mensen die zich helaas niet goed warm kunnen houden.

Leave a Reply

