Ontwikkeling

Het is echt waar, bij een derde kind gaat alles veel te snel. Je krijgt een baby en je denkt dat ze altijd een baby zal blijven. Maar dat is dus niet zo. Goed, met haar 4.5 maand is Olivia nog steeds een baby, maar ze wordt groter, sterker en ze kan opeens allemaal nieuwe dingen. Zo legde ik haar gisteren even op ons bed om naar de wc te kunnen gaan en toen ik terugkwam lag ze op haar buik! Ze had zich omgerold, zomaar opeens. En sindsdien heeft ze de smaak te pakken. Zodra ze ergens ligt rolt ze zich op haar buik. En waarom? Ze vindt het niet eens leuk. Ze kan nog niet terugrollen, dus zodra ze op haar buik ligt gaat ze huilen. Beetje lastig met slapen, al valt ze meestal toch aan de borst of in de draagdoek in slaap.

Ze ligt nu ook wel eens wat te spelen in de box en Leon vindt dat heel wat: 'Olivia is echt een bijzondere baby, ze kan al spelen! Wij hebben echt een bijzondere baby hè?'.

Vandaag heb ik ook voor het eerst zonder Olivia boodschappen gedaan. Ik merkte dat ze bij onze hulp altijd heel rustig en vrolijk was, dus ik durfde het wel aan om Olivia een keer bij haar achter te laten. Leon zag het echter helemaal niet zitten, hij stond erop dat ik haar meenam: 'Anders gaat ze toch huilen, en bij wie moet ze dan drinken? Andere mama's doen dat ook nooit, die nemen hun baby altijd mee!'. Ik kon hem toch overtuigen dat het best goed zou komen en dat was ook zo. Ze heeft wel even gehuild, maar ze liet zich troosten. Dat geeft toch wel een gevoel van vrijheid. Volgende stap: weer eens naar de kapper!

Leave a Reply

