Boomkikker

Gisteravond lag ik even rustig op bed toen ik vanuit mijn ooghoek iets geks op de muur zag zitten. Ik keek wat beter en toen zag ik dit:

01. Kikker in de kamer

Even voor de duidelijkheid: deze kikker zat dus bínnen. Maar wat een schatje hè? Met zijn plakkerige pootjes liep hij heel soepeltjes over de muur. Het deed me een beetje aan Gollem denken. Snel was 'ie ook – hij liet zich niet voor een gat vangen. Met enige moeite lukte het M. uiteindelijk toch en konden we dit mooie exemplaar eens wat beter bestuderen.

02. Man en kikker

Kijk eens wat een brede glimlach. En dan die pootjes, prachtig toch?

03. Smile

Hij heeft de nacht doorgebracht in dit  bakje en de volgende morgen besloten we hem toch maar vrij te laten. Gezien zijn plakhandjes en -voetjes vermoedden wij dat het om een boomkikker ging, dus lieten we hem los bij een boom. Eenmaal vrij klom hij daar meteen in, alsof hij nooit anders gedaan had.

04. In de boom

Na wat zoeken in een veldgids vonden we onze kikker als snel. Het bleek om een 'Gewone platte boomkikker' te gaan, de Scinax rubra. Toch leuk.

Leave a Reply

