En nu… de praktijk

De afgelopen tijd heb ik een aantal keer geschreven over dingen die ik (anders) wilde doen. Maar wat is daar nu van terecht gekomen?

Bloggen

Zo nam ik mij voor om elke dag te bloggen. Dat is een tijdje goed gegaan, maar bleek moeilijker dan ik dacht. Het is nog steeds de bedoeling, maar ik ben nu al blij als ik in elk geval regelmatig iets van me kan laten horen hier.

Bijbellezen

Sinds ik op de blog Inspired to Action las over Maximize your Mornings nam ik me voor iedere morgen iets eerder op te staan en dan tijd te nemen om even uit de bijbel te lezen en te bidden. Dit is in zoverre gelukt dat mijn wekker nu een kwartiertje eerder gaat en ik dan inderdaad uit bed ga en me probeer te concentreren op een stukje uit de bijbel. Maar vaak is ten minste een van de kinderen toch nog eerder wakker en komt er niet veel van terecht. De keren dat het wél lukt begin ik de dag echt anders. Ik heb mijn wekker nu zelfs nóg een kwartiertje eerder gezet.

Huishouden

Mijn geweldige huishoudelijke plan dat bestond uit 1) het inrichten van een voorraadkast, 2) het maken van een weekplanning voor de maaltijden en 3) het wekelijks inkopen doen (in de supermarkt en op de markt) is toch wat minder praktisch gebleken. Het voorraadkast-concept blijkt erg goed te werken (dat was ook wel het makkelijkste onderdeel), maar het plannen van de maaltijden en voor een hele week boodschappen doen wat minder. Mijn (haalbare) doel is nu om op zaterdag boodschappen te doen voor het weekend tot en met dinsdag en dan op woensdag voor de rest van de week. Het inkopen doen op de markt (aan de andere kant van de stad) laat ik dan maar zitten. We zijn niet echt grootverbruikers en bij de supermarkt hebben ze ook alles wel.

Dankbaar zijn

Nadat ik via Amy het onvolprezen weblog Holy Experience van Ann Voskamp tegenkwam besloot ik net als zij (en vele anderen) ook mijn zegeningen te gaan tellen. Letterlijk. Zo riep ik de 'Dankbare dinsdag' in het leven. Een dag om in het bijzonder stil te staan bij alles waar je God dankbaar voor bent. Daar probeer ik dan op die dag over te bloggen. Of een dag later, of twee. Ik ben natuurlijk niet alleen dankbaar op dinsdag, ik probeer het altijd te zijn. En ik merk dat het mijn kijk op het leven verandert. Ik ben blij dat er een aantal mensen zijn die ook op deze manier hun zegeningen tellen, online of anderszins.

Leave a Reply

