Arme Olivia

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar Olivia is dus uit bed gevallen. Het gebeurde afgelopen donderdagnacht. Ons bed stond in de kamer van Leon en Malou, omdat in onze slaapkamer aan het dak werd gewerkt. De kinderkamer is wat kleiner dan onze slaapkamer en naast ons bed moest ook nog het bed van Malou staan. Leon sliep tijdelijk op een andere kamer. Het bedje van Olivia paste er niet meer naast, dus zou ze voor die paar nachtjes bij ons in bed slapen, tussen ons in. Had ik er alleen wel even op moeten letten dat ze ook daadwerkelijk tussen ons in sliep en niet na een nachtelijke voeding aan de andere kant van mij, aan de rand van het bed, zou blijven liggen. Wat dus wel gebeurde. En net die week had ze geleerd ook van buik naar rug om te rollen. Wat ze dus ook deed. Om vervolgens met haar neus op de harde vloer te vallen. In het donker, want ik had daar ook geen bedlampje. Ik schrok wakker van het gehuil van Olivia en raapte haar in het donker van de vloer. Ik liep snel naar de woonkamer om daar in het licht te kijken wat er aan de hand was. Haar neus was dik en rood en boven haar oog zat een klein sneetje. En ze huilde ontroostbaar. Zo, dan voel je je echt een slechte moeder. Drinken wilde ze ook al niet, het leek wel pijn te doen. Een paracetamol en anderhalf uur later werd ze weer een beetje rustig en dronk ze ook weer. Uiteindelijk sliep ze weer, maar ik deed geen oog meer dicht. De volgende dag konden we gelukkig terug naar onze eigen kamer en Olivia weer in haar eigen bed. Ze herstelt gelukkig snel, er is nu al bijna niks meer van te zien. Maar vrijdag leek ze net een clowntje:

Rode neus_klein 

One comment

  1. Friek · · Reply

    Oepsie…

Leave a Reply

