Dinsdag

Vandaag weer eens echt dankbaar op dinsdag. Omdat ik me nog meer bewust wil zijn van alles waar ik dankbaar voor ben heb ik ergens een leeg schriftje opgeduikeld en die bestemd als 'dankbaarheidsdagboek'. Iedere keer als ik iets bijzonders of moois tegenkom schrijf ik het daarin op. Al zijn het vaak ook hele gewone dingen waar ik iedere keer weer dankbaar voor ben. De lijst groeit gestaag:

196. Een koele, regenachtige dag na weken van droogte

197. Warme soep

198. Een boom vol papegaaitjes vlak voor ons huis

199. Neerdwarrelende witte plukken 'sneeuw' uit diezelfde boom

200. Al minstens 200 dingen om dankbaar voor te zijn

201. Een gezellige zondagmiddag met Nederlandse en Peruaanse vrienden

202. Een goed gelukte champignonrisotto en genoeg voor iedereen

203. De laatste chocoladerepen voordat de prijs ervan verdubbelde (!)

204. Tijd om dingen op te ruimen – rust en ruimte in huis en in mijn hoofd

205. Facebook (gewoon omdat het leuk is)

206. Tijd voor mijn grote hobbies: lezen, schrijven en nadenken

207. Charlotte Mason en alles wat er door en over haar geschreven is

208. Een leven lang leren

209. Leon die zijn kamer verandert in een planetarium, met het complete zonnestelsel op de muur (de planeten in de juiste volgorde en grootte) en nog wat satelieten, sterrenbeelden, kometen, andere sterrenstelsels en rode reuzen erbij.

210. Een bijna 6 jarige zoon

211. Een steeds wijzer wordende 4 jarige dochter

212. Een lieve gezonde grijpgrage babydochter

213. Post uit Nederland

One comment

  1. mama Veen · · Reply

    Ik denk dat ik nog veel van leon kan leren over de sterrenbeelden enz.
    Wat bijzonder voor een 6 jarige!

Leave a Reply

