Hoogtepunten uit 10 jaar huwelijk

Morgen, 27 oktober, is het 10 jaar geleden dat we trouwden. Terwijl mijn geliefde tegenover mij aan tafel zit en mij met pen en papier een liefdesbrief (!) schrijft, blik ik terug naar het verleden. Tien jaar, dat is bijna een eeuwigheid. En terwijl je denkt dat er niks verandert, bewijzen oude foto's het tegendeel. Wat waren we toen jong! Wisten we wel waar we aan begonnen? Nee, natuurlijk niet. Maar we hadden liefde, vertrouwen en plannen genoeg. En nu, tien jaar, drie kinderen en vier woonplaatsen verder, zijn we nog steeds samen en nog steeds gelukkig.

En nu… terug in de tijd: op deze foto's waren we nog niet eens getrouwd. Wel heel erg verliefd ;-).

Martine 
Dit ben ik dus.

Martijn 
En dit de husband-to-be ;-).

En dan de trouwfoto die het album niet haalde:

Getrouwd 
Ah… die goeie ouwe tijd in Wageningen…

En zo begon het avontuur. Ik studeerde nog, M. was net klaar en had zijn eerste 'echte' baan. We leefden nog een beetje als studenten – we huurden een huis maar hadden er wel een paar mensen bij in wonen. Voor mijn afstudeeronderzoek in 2002 vertrok ik getrouwd en wel een paar maanden naar Zimbabwe, waar M. mij slechts een aantal weken kon komen opzoeken {maar de fietstochten door het nationale park daar waren onvergetelijk}. In 2003 studeerde ik af en in 2004 werd Leon geboren. Nu waren we ineens ouders geworden! In 2005 kreeg M. een baan in Peru en aan het eind van dat jaar vertrokken we naar het tropische oord Tarapoto. Halverwege 2006 werd Malou geboren en in 2007 gingen we in Iquitos wonen. Maar niet voor lang, want in 2008 gingen we weer terug naar Tarapoto, zelfs terug naar het huis waar we eerder hadden gewoond. In 2009 verhuisden we helemaal niet – weer eens wat anders – en in 2010 werd Olivia geboren én kochten we het huis dat we inmiddels al een aantal jaar hadden gehuurd.

En daar zitten we dus nu, huisje-boompje-beestje, feitelijk {ons huisdier op dit moment is een Tarantula}. Het klinkt allemaal wel heel exotisch, het leven in de Peruaanse jungle, maar een beetje burgerlijk zijn we toch wel geworden in die 10 jaar…

5 comments

  1. Van harte gefeliciteerd met dit mooie jubileum! En wat een hartverwarmend stukje was dit!

  2. Wauw! Gefeliciteerd. Wij zitten ook al op anderhalf jaar!

  3. Gefeliciteerd hoor, 10 klinkt als heel veel, maar valt ook nog wel weer mee (Vooral de husband is een stuk ouder geworden zeg ;)).
    Sterkte met het beestje en veel plezier met het huisje en het boompje.
    Het blijft leuk om je blog te volgen en af en toe wat van je te horen!
    Grt
    M10

  4. mama Veen · · Reply

    Lieve M&M,

    Het is een aangename bezigheid om jullie weblog te lezen. Wat mooi, dat jullie elkaar schreven n.a.l.v. jullie 10 jarig huwelijk!
    Ook de ideeen van Charlotte Mason vind ik interessant. Het lijkt een beetje op de Jena-planschool en Maria Montessori.
    liefs, mam

  5. Via via hier beland…;-) Wij hebben een sponsorkindje via Compassion in Peru (vlakbij Lima woont ze). Ik lees nog even verder…;-)

Leave a Reply

