Leon naar school

Het hebben van kinderen maakt je sentimenteel. Gevoelig, kwetsbaar. Ook als je dat eerder niet was – of niet dacht te zijn…

Dinsdag 1 maart was de eerste schooldag van Leon op de lagere school. Maandag had ik de hele dag al een knoop in mijn maag. Leon was er wel rustig onder, hij had er wel zin in. Dinsdag stonden we vroeg op en waren we om 7.30u op school voor de opening van het schooljaar. Het was een hele ceremonie met volkslied, toespraken en gebed en Leon deed netjes mee. Toen kwam het moment van afscheid en moesten we gaan. Half negen waren we weer thuis en was de dag nog heel lang. Ik moest me ervan weerhouden om telkens op de klok te kijken. Malou was nog wel gezellig thuis, dat leidde wat af. En zo ging de ochtend voorbij, tot Leon even na half 2 weer thuis was. Hij had een leuke dag gehad en zijn huiswerk was: ‘vertel je ouders over je eerste schooldag’. Het is begonnen…

02
De klas van Leon wordt voorgesteld aan het publiek.

2 comments

  1. Ai, ik kan me opeens goed voorstellen dat je graag thuis onderwijs wilt geven…

  2. oma Veen · · Reply

    Nou Leon, wat zie jij er mooi uit in je schooluniform!
    Deftig hoor. En wat kun jij al goed schrijven. Ik heb je verhaal gelezen over het kamperen in de tuin, knap hoor!

    kusjes van oma Veen

Leave a Reply

