Zonder stroom

De ochtend dat Leon voor het eerst naar school ging, was er geen electriciteit. We keken er niet echt van op, dat gebeurt hier wel vaker en duurt meestal niet lang. Weer thuis was er echter nog steeds geen stroom. En de rest van de dag ook niet. Pas aan het eind van de middag kwam ik er achter dat de buren wél gewoon stroom hadden. Ik belde het electriciteitsbedrijf en ze zouden iemand sturen. Maar er kwam niemand. En zo zaten we de hele avond en nacht in het donker. De volgende ochtend belden we weer en wisten ze ons te melden dat we geen stroom hadden omdat we al twee maanden niet hadden betaald. En dan gaat zonder perdon de stekker eruit. Ik vond het een beetje flauw, want ik had nog geen rekening gekregen en zonder rekening kan ik alleen bij het hoofdkantoor betalen (in plaats van in een winkeltje in de buurt). En daar had ik even niet meer aan gedacht…

Als je betaalt sluiten ze je meteen weer aan, maar dat betalen was nog niet makkelijk. Het computersysteem op het hoofdkantoor lag er namelijk uit. De hele dag. Dus kon er niks geregistreerd worden. Na een aantal bezoekjes en boze telefoontjes mochten we toch komen betalen en zouden ze het handmatig verwerken. Weer viel de avond en werd het donker. En weer aten we bij kaarslicht (best gezellig). Tot opeens, om half 8 ‘s avonds, het licht weer aanging. Wat een verademing. Volgende keer toch maar gewoon op tijd betalen dus…

03
Eten bij kaarslicht in de avondschemering

Leave a Reply

