We gaan ervoor!

Homeschoolingmyth
Het besluit is (zo goed als) genomen: we gaan Leon van school halen en thuisonderwijs geven! Nog niet meteen, we wachten even tot na onze vakantie naar Nederland in juli. Tot die tijd gaat Leon nog naar school en na de vakantie dus niet meer. Leon begint dan meteen met ‘groep 4’. Een deel van de vakken zullen we via de Wereldschool doen (in elk geval taal, rekenen en schrijven) en andere dingen gaan we zelf invullen.

Nu heb ik dus nog een paar maanden om me praktisch en mentaal voor te bereiden op dit grote avontuur. In de afgelopen anderhalf jaar heb ik natuurlijk al heel wat voorwerk gedaan, wat ik nu alleen nog hoef af te maken.

Leon zelf weet het overigens nog niet, dus mocht je hem nog eens spreken binnenkort, vraag dan gewoon maar hoe het op school is ;-).

4 comments

  1. Joke · · Reply

    Aha, dus de teerling is geworpen! Gefeliciteerd, leuk ook dat je nu weet waar je voor gaat. Lijkt me ook echt een super uitdaging voor jou. En je man. En je kinderen!

    Joke

  2. Joke · · Reply

    Wat ook nog leuk was: ik kwam in een totaal andere hoek / boek (Leanne Payne) ook de ideeen van Charlotte Mason tegen en moest direct aan jou denken.

    Groet,
    Joke

  3. M10 · · Reply

    Spannend, maar leuk besluit! Ben benieuwd hoe het je zal vergaan. Sterkte ermee!
    M10

  4. Wow, gaaf!! Veel succes! Het lijkt mij ook een erg leuke uitdaging!! Hier in NL schijnt het heel moeilijk te zijn, als kinderen eenmaal op school zitten, om dan nog te besluiten om to te gaan doen.
    Ik denk er nog wel eens aan…. ben er van overtuigd dat dit voor onze oudste toch beter zou zijn….

Leave a Reply

